بین الملل

کره شمالی درباره واکنش محکم به تحریم‌های جدید آمریکا هشدار داد

کره شمالی درباره واکنش محکم به تحریم‌های جدید آمریکا هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، تصمیم دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی با واکنش تند این کشور همراه شد.

دولت کره شمالی امروز (جمعه) از دولت بایدن به دلیل اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور به دلیل آزمایش‌های موشکی اخیر، انتقاد کرده و نسبت به اقدام قوی‌تر و صریح‌تر در صورت حفظ «موضع تقابل‌جویانه» واشنگتن هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی طی بیانیه‌ای گفت شلیک و آزمایش اخیر موشک‌های مافوق صوت توسط این کشور، تمرینی درست برای دفاع از خود است.

این سخنگو، که نامش فاش نشد، تاکید کرد که تحریم‌های جدید آمریکا نشان‌دهنده نیات خصمانه واشنگتن با هدف «انزوا و خفه کردن» پیونگ‌یانگ است.

این دیپلمات کره شمالی، با بیان اینکه آمریکا همچنان مواضع «گانگستری» خود را حفظ کرده، توضیح داد: تولید موشک جدید کره شمالی بخشی از تلاش‌های آن برای مدرن‌سازی ارتش خود بوده و هیچ کشور خاصی را هدف قرار نمی‌دهد یا امنیت همسایگانش را تهدید نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»‌ به نقل از این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه پیونگ‌یانگ اظهار داشت: «با این وجود، ایالات متحده عامدانه وضعیت را حتی با فعال‌کردن تحریم‌های مستقل تشدید می‌کند و به ارجاع فعالیت عادلانه کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل بسنده نمی‌کند».

وی در ادامه تصریح کرد: «این نشان می‌دهد که اگرچه دولت کنونی ایالات متحده در مورد دیپلماسی و گفتگو جار می‌زند، اما همچنان درگیر سیاست خود برای انزوا و خفه کردن کره شمالی است. اگر ایالات متحده چنین موضع تقابلی اتخاذ کند، کره شمالی مجبور خواهد شد واکنش قوی‌تر و محکم‌تری به آنها نشان دهد».

این در حالی است که امروز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است. (جزئیات بیشتر)

شامگاه چهارشنبه بود که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که پنج شخص که تابعیت کره شمالی دارند را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز بعد از نظارت کردن بر آزمایش موشکی اخیر این کشور، خواستار افزایش توان نظامی کره شمالی شد.

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا