بین الملل

کره شمالی: پاسخ هرگونه حمله سئول را «بی رحمانه» خواهیم داد

کره شمالی: پاسخ هرگونه حمله سئول را «بی رحمانه» خواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «پارک چونگ چئون» دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره (WPK) و یکی از رهبران ارشد نظامی کره شمالی در واکنش به جدیدترین تهدید نظامی کره جنوبی هشدار داد که اگر سئول به عنوان یک حمله پیش‌دستانه علیه کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، کره شمالی «بی‌رحمانه»، مواضع اصلی و مهم کره جنوبی را نابود خواهد کرد.

خبرگزاری ریانووستی کره جنوبی گزارش کرد، هشدار پیونگ‌یانگ در حالی مطرح شده است که «سئو ووک» وزیر دفاع کره جنوبی در مراسم در مراسم تأسیس فرماندهی پیاده نظام موشکی راهبردی کشور کره جنوبی که روز اول آوریل (۱۲ فروردین ماه) برگزار شد، تصریح کرد که نیروهای مسلح کره جنوبی دارای انواع مختلفی از موشک‌هایی با قابلیت «هدف قرار دادن دقیق و سریع مواضع» در کره شمالی است.

این وزیر کره‌ای بر توانمندی ارتش کره جنوبی برای حمله به «منشأ هرگونه حمله و فرماندهی آن و تأسیسات پشتیبانی آن» در صورت حمله کره شمالی به کره جنوبی تأکید کرد و متعهد شد که سئول به تولید موشک‌های دقیق‌تر با برد بیشتر از کره شمالی ادامه خواهد داد.

طبق این گزارش، پارک چونگ چئون از جانب ارتش کره جنوبی در واکنش به این تهدیدات نظامی کره جنوبی گفت: «صحبت از “یک حمله پیش‌دستانه” علیه کشوری با تسلیحات هسته‌ای نشان می‌دهد که آن فرد یا دیوانه و یا یک احمق و نادان است….اگر ارتش کره جنوبی با هدایت برخی قضاوت‌های اشتباه، گام‌های خطرناکی نظامی علیه کره شمالی بردارد، ارتش ما بی‌رحمانه تمام تمرکز نظامی خود را بر تخریب اهداف اصلی در سئول و ارتش کره جنوبی به کار خواهد گرفت».

پارک: اگر ارتش کره جنوبی با هدایت برخی قضاوت‌های اشتباه، گام‌های خطرناکی نظامی علیه کره شمالی بردارد، ارتش ما بی‌رحمانه تمام تمرکز نظامی خود را بر تخریب اهداف اصلی در سئول و ارتش کره جنوبی به کار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، این مقام کره شمالی ادامه داد که دو کره همچنان از نظر فنی در جنگ هستند. جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره، به آتش‌بس ختم شد بنابراین با تنش‌های نظامی فعلی، هرگونه قضاوت اشتباه یا بیانیه نامناسب که به تحریک طرف مقابل مواجه شود می‌تواند به یک جنگ «تمام عیار و درگیری» منجر شود.

 پارک چونگ چئون ادامه داد که سئول نباید با «اظهارات بی‌اساس و بلوف» که هدفی جز خشنودسازی شهروندان کره جنوبی ندارد، به اوضاع دامن بزند.

در عین حال، در تاریخ ۲۴ ماه مارس، کره شمالی یک موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید «هواسئونگ ۱۷» به دریای ژاپن شلیک کرد و گزارش شد که پیونگ یانگ به زودی یک آزمایش هسته‌ای انجام خواهد داد.

پارک چونگ چئون: سئول نباید با «اظهارات بی‌اساس و بلوف» که هدفی جز خشنودسازی شهروندان کره جنوبی ندارد، به اوضاع دامن بزند.

پیش از این نیز، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی را محکوم کرد و گفت: «این اظهارات، روابط بین دو کره و تنش نظامی در شبه جزیره کره را بدتر کرده است».

او که معاون مدیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی نیز هست، اظهار داشت: «[پیونگ‌یانگ] در بسیاری از مسائل تجدید نظر خواهد کرد و کره جنوبی ممکن است به دلیل چنین اظهاراتی با یک تهدید جدی روبه‌رو شود».

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا