کهگیلویه و بویراحمد

کرونا جان ۴ کهگیلویه و بویراحمدی را گرفت

 به گزارش یولن از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر هم استانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۹۲ نفر افزایش یافت.

پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۲۱۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از ۴۹۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ هزار و ۳۸۳ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و چرام نارنجی، بهمئی و لنده آبی و بفیه شهرستان‌های استان زرد هستند.

دکتر یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.

وی گفت: کسانیکه تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا