کرمان

کشاورزی رفسنجان باید حفظ شود/۴۰ هزار خانوار رفسنجانی از تولید پسته ارتزاق می‌کنند

کشاورزی رفسنجان باید حفظ شود/۴۰ هزار خانوار رفسنجانی از تولید پسته ارتزاق می‌کنند

به گزارش یولن از رفسنجان، علی‌اکبر پورمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان رفسنجان که سال‌ها فقط عنوان برخورداربودن را یدک می‌کشد، اظهار کرد: مطالبه‌گری مردم رفسنجان کم است و این روحیه موجب شده شهرستان رفسنجان را برخوردار بدانند و از خیلی اعتبارات محروم بمانیم.

فرماندار ویژه رفسنجان با بیان اینکه ۷۰ درصد خانه‌های بهداشت شهرستان توسط مردم انجام شده، عنوان کرد: در ساخت مدرسه بیش از ۱۵ سال رفسنجان رتبه اول کشوری را داشت و تمام بیمارستان‌های ما خیرساز هستند.

وی به بحث آب شرب شهرستان پرداخت و از اجرای طرح‌ آبرسانی برای کل شهرستان خبر داد و گفت: حداکثر تا خرداد ۱۴۰۳ این طرح تکمیل و به اتمام می‌رسد و برای تامین آب، رفسنجان باید اولویت نخست استان باشد.

پورمحمدی ادامه داد: اگر تأمین آب صورت نگیرد با تنش جدی آب به‌ویژه در تابستان روبه‌رو خواهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آب کشاورزی برداشت‌ها با منابع آبی همخوانی ندارد و اگر برای حفظ وضع موجود کاری نشود با شکست بسیار بزرگی روبه‌رو می‌شویم، افزود: جلساتی با کشاورزان برگزار کردیم و مباحث مختلفی مطرح و بر حفظ وضع موجود تأکید شد و خواستار شدیم کشاورزان خودشان راهکار بدهند و تصمیم بگیرند.

پورمحمدی ابراز کرد: اگر موفق شویم، توانستیم ۴۰ هزار خانوار وابسته به بخش کشاورزی را حفظ کنیم. کشاورزی باید حفظ شود و این تفکر که کشاورزی باید جای خود را به صنعت بدهد، تفکر غلطی است.

 وی در ادامه به بحث اشتغال پرداخت و اظهار داشت: خیلی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و نداشتن شغل پایدار است. در حوزه اشتغال خیلی جدی وارد شدیم و عمده وقت‌مان را اشتغال پر می‌کند و در حوزه مشاغل خرد خانگی با پرداخت وام‌های کم‌بهره خانواده‌ها را حمایت می‌کنیم که بتوانند درآمدی کسب کنند و تعاون روستایی هم تولیدات خانگی را خریداری می‌کند.

فرماندار رفسنجان بر ضرورت استخدام نیروهای بومی در مس رفسنجان تأکید کرد و از ورود سرمایه‌گذاران بزرگی در رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: باید موانع تولید و سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم و ادارات سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه نکنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا