بین الملل

کشته شدن پنج نظامی پاکستان در تیراندازی افراد مسلح در مرز افغانستان

کشته شدن پنج نظامی پاکستان در تیراندازی افراد مسلح در مرز افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، تیراندازی افراد مسلح از داخل افغانستان به پایگاه مرزی، به کشته شدن دست کم ۵ سرباز پاکستانی در پایگاه مرزی «کورام» منجر شد.

این دومین حادثه مشابه از زمان به قدرت رسیدن طالبان از ماه آگوست گذشته بوده است.

ارتش پاکستان اعلام کرد که به تیراندازی افراد مسلح داخل افغانستان پاسخ سنگین داده و تلفات زیادی در میان افراد مسلح به جای گذاشته اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبودن روزنامه نگاران یا سازمان‌های حقوق بشری، به طور مستقل امکان تایید تلفات در میان افراد مسلح وجود ندارد.

بخش رسانه‌ای ارتش پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد: «افراد مسلح از داخل افغانستان با عبور از مرزهای بین‌المللی اقدام به شلیک به سوی نیروهای پاکستانی در منطقه کورام کردند».

به گزارش رویترز، گروه «تحریک طالبان پاکستان» که اتحاد خود با طالبان افغانستان را پس از سقوط کابل تجدید کرده، مسئولیت حملات روز یکشنبه را برعهده گرفت.

طالبان افغانستان سال گذشته نقش مهمی در تسهیل گفت‌وگوما میان طالبان پاکستان با دولت این کشور ایفا کرد.

این گفت‌وگوها پس از یک سری حمله به سوی نیروهای پاکستانی در طول مرزها، متوقف شد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که اسلام آباد به شدت استفاده از خاک افغانستان توسط شبه نظامیان برای انجام فعالیت‌های ضد پاکستان را محکوم کرده و انتظار دارد که دولت موقت افغانستان در آینده جلوی این فعالیت‌ها را بگیرد.

نیروهای امنیتی پاکستان یک روز پیش، عملیات سه روزه خود علیه شبه نظامیانی که به دو پایگاه نظامی پاکستان در استان جنوبی بلوچستان حمله کرده بودن، پایان بخشید. در این عملیات دست کم ۹ نظامی پاکستانی کشته شدند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا