بین الملل

کشته و زخمی شدن ۳۵ نظامی سعودی در حمله موشکی یمن

به گزارش گروه بین الملل یولن، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن جزئیات حمله موشکی نیروهای این کشور به اردوگاه ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را فاش کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، حملات موشکی روز گذشته، با پنج موشک بالستیک انجام شد که اردوگاه متجاوزان در «جیزان» هدف قرار گرفت.

سریع خبر داد، در این حمله، ستاد فرماندهی، انبارهای مهمات و آشیانه‌های بالگردهای آپاچی هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، در این عملیات، بیش از ۳۵ سعودی کشته و زخمی شدند که در میان این افراد، چند افسر و خلبان نیز دیده شده است.

وی تأکید کرد که این حمله در راستای پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و حملات مداوم و محاصره ظالمانه یمن است.

سریع تهدید کرد که هر اندازه حملات هوایی ائتلاف سعودی و محاصره آن ادامه یابد، حملات شدیدی منتظر آن است.

در همین ارتباط، ائتلاف سعودی امروز انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی صنعاء را بمباران کرد. ترکی المالکی سخنگوی این ائتلاف ادعا کرد که عملیات مذکور در چارچوب قوانین حقوق‌بشری انجام شده و در جریان آن، اقدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان اتخاذ شده است.

منابع یمنی در ماه‌های گذشته بارهای از حملات ائتلاف سعودی در مناطق مختلفی از خاک یمن به ویژه مناطق مرزی شمال این کشور خبر داده بودند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا