سمنان

کشت گیاهان دارویی و مرتعی در ۳۵۰۰ هکتار از مراتع سمنان

کشت گیاهان دارویی و مرتعی در ۳۵۰۰ هکتار از مراتع سمنان

به گزارش یولن از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی ترابی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کشت گیاهان دارویی و صنعتی در مراتع استان اظهار کرد: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی و صنعتی شامل باریجه، آنغوزه، وشق و بادام کوهی به همراه گونه‌های مرتعی که در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان آغاز شده بود، به پایان رسید.

وی افزود: بذور موردنیاز و خدمات کارشناسی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار گرفت و با روش‌های اصلاحی و احیایی مانند کپه‌کاری و بذرکاری در سطح مراتع استان اقدام به احیا و توسعه مراتع شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

ترابی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع استان سمنان از پنج سال گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته و تاکنون از اراضی زیرکشت باریجه و آنغوزه محصول برداشت شده که با توجه به درآمدزایی خوب این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع شده است.

به گزارش فارس؛ مراتع استان سمنان در قالب طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود ازجمله گیاهان دارویی تهیه و مصوب شده و مدیریت آنها در قالب عقد قرارداد محضری به مرتع‌داران واگذار می‌شود.

در استان سمنان بیش ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی شناسایی شده و پوشش گیاهی و اقتصادی کردن مراتع در راستای بهبود معیشت جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا