البرز

کمبود نیروی کار متخصص در واحدهای صنعتی اشتهارد

کمبود نیروی کار متخصص در واحدهای صنعتی اشتهارد

به گزارش یولن از کرج، ابراهیم کردلو فرماندار اشتهارد در گفت‌و گو با خبرنگارن با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی اشتهارد به شدت به دنبال نیروی کار ماهر هستند، اظهار داشت: شهرستان اشتهارد به دلیل وجود واحدهای صنعتی متعدد در شهرک‌های صنعتی اشتهارد، کوثر و امید البرز، ظرفیت‌های اشتغال زیادی دارد ولی با کمبود نیروی کار مواجه هستیم. بنابراین هر تعداد نیروی بیکار از مرکز استان و شهرهای اطراف  به اشتهارد معرفی شود می‌توانیم مشغول به کار کنیم.

وی با بیان اینکه آمار اشتغال در سامانه رصد به خوبی بارگذاری نشده، تصریح کرد: این موضوع  نیاز به پیگیری و به روز رسانی دارد زیرا به نظر می‌رسد آمار فعلی کمتر از میزان واقعی است.

بنا بر اظهارات کردلو یکی از دلایلی که نیروی کار تمایل به اشتغال در واحدهای صنعتی اشتهارد ندارند بعد مسافت از مرکز و شهرستان‌های البرز با اشتهارد است زیرا هزینه‌های رفت وآمد می‌تواند باعث استقبال کمتر شود.

فرماندار اشتهارد با اشاره به برنامه‌های مد نظر برای رفع این شکل گفت: دو برنامه میان مدت و بلند مدت  برای رفع این مشکل مد نظر قرار دارد که با شوراهای اسلامی شهرهای همجوار و شهرداران جلساتی برگزار شده و به دنبال راهکار برای طراحی پایانه‌های حمل و نقل عمومی با سوبسید برای انتقال نیروهای کار از مکان‌های دیگر به اشتهارد و برگشت آنها هستیم.

وی موضوع دیگری که باعث استقبال کم نیروی کار از اشتغال در اشتهارد می‌شود را پایه حقوق پایین وزارت کار دانست که با توجه به هزینه‌های بالای رفت و آمد برای نیروها به صرفه نیست.

انتهای پیام/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا