سمنان

کودکان و نوجوانان روستاهای سمنان؛ مرکز توجه/ کانون پرورش فکری به مناطق محروم می‌رود

کودکان و نوجوانان روستاهای سمنان؛ مرکز توجه/ کانون پرورش فکری به مناطق محروم می‌رود

نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سمنان اظهار کرد: امسال برنامه «پیک امید» در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی و به‌صورت برگزاری ویژه‌برنامه، جشن شادی، کارگاه‌های فرهنگی و هنری، کارگاه مهارت‌آموزی در تمامی شهرستان‌ها اجرا شد.

وی بیان کرد: برنامه «جوانه‌های انقلاب» هم در تمام مراکز با مشارکت اعضا و مربیان و با هدف تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و سلامت و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها و فراخوان‌های ملی و منطقه‌ای برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: جشن بزرگ انقلاب، آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و «خانواده شاد» در سمنان و سایر شهرستان‌ها با حضور اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

خدابخشی اضافه کرد: برنامه «رویش‌های انقلاب» در تمام مراکز با حضور اعضای کودک و نوجوان و با محوریت معرفی شهدا و شخصیت‌های مؤثر در پیروزی انقلاب برگزار شد.

وی تصریح کرد: برنامه «سیمای کانون» در مراکز سمنان و با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد و در آن، مجتمع و مرکز دو سمنان با رویکرد تهیه گزارش مستند از نوجوانان موفق و پخش آن از سیمای مرکز سمنان اقدام کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: برنامه «سپید بالان» هم در مراکز فراگیر با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره دو کانون سمنان و شاهرود و در قالب اجرای جشن با همکاری مدرسه برگزار شد.

خدابخشی بیان کرد: برنامه «نقش مهر» هم در فضای مجازی با مشارکت اعضای کودک و نوجوان و به‌صورت عکاسی حضوری و ارسال عکس‌ها به‌صورت مجازی انجام شد.

وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری «سایبان امید» ویژه کودکان و نوجوانان در سمنان خبر داد و گفت: در این برنامه، اعضای کودک و نوجوان و مسؤولان شهرستان حضور داشتند و برنامه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون سمنان اجرا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد:‌ برنامه «از تابش فکر تا رویش دست» در دامغان با مشارکت اعضای کودک، نوجوان و عموم مردم و در قالب گشایش نمایشگاه دستاوردهای اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون دامغان در حوزه تولید ملی اجرا شد.

وی از بازدیدهای مدارس در تمام مراکز با مشارکت اعضای کودک و نوجوان خبر داد و گفت: بازدید مدارس از نمایشگاه با رویکرد آشنایی با دستاوردهای انقلاب انجام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: کارگاه آموزشی «مشق زندگی» ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار در روستاهای دامغان با حضور اعضای کودک، نوجوان و والدین و در قالب برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌آموزی با موضوعات آداب اجتماعی، خودباوری و خودآگاهی اجرا شد.

خدابخشی گفت: برنامه «آماده‌ام برای بیعت» در تمام مراکز با حضور کارکنان، مربیان، اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

وی تصریح کرد: کاروان شادی هم به همت مراکز سیار و با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی به راه افتاد و حضور مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون استان در ۲۷ روستای زیرپوشش و اجرای فعالیت‌های شاد کتاب‌محور با رویکرد معرفی انقلاب در قالب این برنامه عملیاتی شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا