فرهنگ و هنر

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

نمایشگاه‌هایی در روزهای پایانی شهریور و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا هفتم مهر) و روز جهانی صلح ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) در گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران افتتاح می‌شوند که «عطش شهادت»، «آن روزها جنگ»، «صلح را باید از کودکی آموخت» و «صلح جهانی شایسته همه کودکان» از جمله آنها هستند. همچنین نمایشگاه‌هایی از هفته‌های گذشته در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«عطش شهادت» در ارسباران

نمایشگاه عکس «عطش شهادت» همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ۳۱ شهریور در نگارخانه‌های ۲ و ۳ فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود و تا ۱۰مهر هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ دایر است. در این نمایشگاه عکس‌هایی از شهید منصور عطشانی و همسرش رضیه غبیشی به نمایش درمی‌آید؛ زوج عکاسی که آغاز زندگی مشترکشان با آغاز جنگ مصادف شد و با وجود همه خطرات، آبادان و جزیره مینو را ترک نکردند و زندگی مشترکشان را در خط مقدم آغاز کردند.

با توجه به اینکه شهید عطشانی در آن مقطع مسئول فرهنگی سپاه بوده، عکس‌های وی و همسرش که بخشی از زندگی در دل جنگ را به تصویر می‌کشد، حائز اهمیت ویژه‌ای است. رضیه غبیشی در حال حاضر از نویسندگان برجسته جنگ است که تا کنون چندین جلد کتاب از وی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

استاد نقاش درگذشت

حماسه‌سازان دفاع مقدس در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «آن روزها جنگ» به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، ۳۰ شهریور ساعت ۱۱ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز افتتاح می‌شود و تا هشتم مهر، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است.

در این نمایشگاه ۱۷ تصویر در قطع ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از حماسه دفاع مقدس ایرانیان در جنگ تحمیلی از آرشیو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گردآوری شده است. در این مجموعه عکس‌هایی از مریم کاظم‌زاده، محسن شاندیز، سعید صادقی، جهانگیر رزمی، مهرزاد ارشدی، یوسف گرامی، حمزه رازدشت، بهرام محمدی‌فرد، یونس ذاکری، جلیل نوروزی و بهزاد پروین قدس وجود دارد.

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«دفاع مقدس در قاب سینما»

نمایشگاه «دفاع مقدس در قاب سینما»؛ عکس‌های پشت صحنه فیلم‌های سینمایی با موضوع مقاومت و دفاع مقدس همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محوطه موزه سینمای ایران به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس برپاست.

این نمایشگاه شامل پشت صحنه فیلم های سینمایی ماندگاری همچون «بلمی به سوی ساحل» ساخته زنده یاد رسول ملاقلی پور، «مهاجر»، «برج مینو» و «آژانس شیشه‌ای» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، «کیمیا» و «ابلیس» ساخته احمدرضا درویش، «عقاب‌ها» ساخته زنده یاد ساموئل خاچیکیان، «نیمه گمشده» ساخته محمدعلی باشه آهنگر، «ضربه طوفان» ساخته علی قوی تن، «رنجر» ساخته احمد مرادپور، «دایره سرخ» ساخته جمال شورجه، «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی، «کانی مانگا» و «بازمانده» ساخته زنده یاد سیف الله داد، «حمله به اچ۳» ساخته شهریار بحرانی، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار است.

«نادیده» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی «نادیده» شامل عکس‌هایی از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از آثار ساسان مویدی، مهدی منعم، مهرزاد ارشدی و امیرعلی جوادیان و تمرکز بر آثار جنگ با نمایشگاه‌گردانی رامش لاهیجی، ۳۱ شهریور تا نهم مهر به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: « هر چند عکاسی در ایران مسیری تقریباً مشابه با تاریخ عکاسی جهان را طی کرده بود، اما انقلاب و به فاصله‌ اندکی جنگ به شکلی عمیق و مستقیم بر عکاسی ایران تأثیر گذاشت. توفان حوادث، سرعت رخدادها و نیاز به ثبت آنچه در حال وقوع بود حضور عکاسان در میدان را به امری قطعی تبدیل کرد. به این ترتیب نسلی از عکاسان به واسطه‌ همین نیاز به سراغ عکاسی انقلاب و جنگ رفتند. تأثیر نیاز به ثبت وقایع انقلاب و جنگ تا جایی همه‌گیر بود که عکاسی مستند، خبری و به ‌طبع عکاسی جنگ تقریباً تا اوایل دهه‌ ۱۳۷۰ بر عکاسی ایران سیطره داشت و پا گرفتن سایر ژانرهای عکاسی مثل عکاسی هنری بعد از گذر این دوره ممکن شد. اهمیت عکس‌های جنگ در ثبت نمایی انحصاری از صحنه نبرد برای عموم است و در واقع بزنگاه‌هایی ماندگار از تاریخ را در شرایطی سخت به ترکیب‌بندی موزون هنری پیوند می‌دهد.»

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«صلح را باید از کودکی آموخت» در خانه هنرمندان

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری «صلح را باید از کودکی آموخت» به مناسبت روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر)، ۳۱ شهریور ساعت ۱۷ در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر افتتاح می‌شود و از سوم تا هفتم مهرماه ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

آثار نمایشگاه «صلح را باید از کودکی آموخت» که توسط انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک برنامه‌ریزی شده است، در موضوع کلی صلح – در قالب «صلح با انسان»، «صلح با طبیعت»، «صلح با حیوانات» و «صلح با جهان» – خلق‌ شدند.

هنرمندان دعوت‌ شده در این نمایشگاه از میان تصویرگرانی انتخاب‌ شدند که آثار آنها در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۲۲IBBY منتشر شده است. در این فهرست دوسالانه، پدیدآورندگان کتاب کودک توسط شعب ملی دفتر انتخاب شده و در کنگره دوسالانه IBBY معرفی می‌شوند.

نمایشگاه نقاشی روز جهانی صلح به قلم کودکان و نوجوانان

نمایشگاه نقاشی «صلح جهانی شایسته همه کودکان» همزمان با روز جهانی صلح با همکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان، موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا وابسته به فرهنگستان هنر و فرهنگسرای خانواده، ۳۰شهریور (۲۱سپتامبر) ساعت ۱۶ در نگارخانه استاد فرشچیان موسسه صبا واقع در خیابان طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، ابتدای خیابان برادران مظفری افتتاح می‌شود و یکم تا چهارم مهرماه ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است.

این نمایشگاه در بیست و چهارمین اجرای خود با شعار صلح جهانی شایسته همه کودکان به موضوع «صلح و شخصیت های تاثیرگذار بر جوامع جهانی و مراقبت از زندگی» اختصاص دارد. در این نمایشگاه آثار نقاشی کودک و نوجوان به سرپرستی لیلا کعبی پایه گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان نامه کودکان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه ماده ۱۳ پیمان نامه به روایت نقاشی آورده شده که بر بیان هنرمندانه و خلاقانه متمرکز است انتخاب و پردازش موضوع کاوش درباره موفقیت و خدمات افراد تاثیرگذار بر جوامع جهانی یکی از عمده‌ترین بخش‌های نمایشگاه نقاشی امسال است و آثار هنرآموزان خانه های کودک شوش، ناصرخسرو و فرهنگسرای خانواده با بیش از ۵۰ اثر بر روی بوم با تکنیک گواش به ابعاد ۵۰ در ۷۰ در نمایشگاه روز جهانی صلح به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«پرنده رویای من» در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «پرنده رویای من» شامل آثار هنرجویان کودک و نوجوان به نمایشگاه‌گردانی شهرزاد داوری، ۲۷ شهریور تا ششم مهر به جز ایام تعطیلات رسمی، ساعت ۱۰ تا ۱۶ در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای پردیسان واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق دایر است. در این نمایشگاه نقاشی، ۷۰ اثر از ۳۴ هنرجوی کودک و نوجوان با تکنیک‌های متنوع به نمایش گذاشته شده است.

«چشم‌انداز ۳» در مدار موازی

نمایشی گروهی «چشم‌انداز ۳» با آثار مریم امینی، اندیشه آوینی، ندا سعیدی، مملی شفاهی، فرخ مهدوی و محسن وزیری‌مقدم، ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه‌ ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری مدار موازی به نشانی ‏‎خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، نبش بامشاد پلاک ۴۰۹ دایر است.

نمایش «در خود»

نمایشگاه آثار رضا قویها و پگاه بهادر با عنوان «در خود» ۳۱ شهریور تا ۱۴ مهر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. دیدن آثار نمایشگاه شنبه‌ها، یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی تلفن: ۰۲۱۲۲۰۲۳۱۱۴ امکانپذیر است.

«تداخل تمدن‌ها» در نگارخانه فانوس

نمایشگاه انفرادی حجم و مجسمه علی باقری هنرمند افغانستانی با عنوان «تداخل تمدن‌ها» ۳۱ شهریور ساعت ۱۴ در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی به نشانی میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی افتتاح می‌شود و تا ۱۳ مهر همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت ۹ تا ۱۷ برپاست.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر با تکنیک پاپیه ماشه ارایه می‌شود، باقری هنرمند خودآموخته است که با تکیه بر ذوق و علاقه و استعداد ذاتی خود به خلق مجسمه می پردازد. آثار حجم این هنرمند با تکنیک پاپیه ماشه و با الهام از آثار کهن و نمادهای باستانی ساخته شده است.

«وَنگ زَن» در ثالث

نمایشگاه مجسمه‌های حامد مشمولی با عنوان «وَنگ زَن» ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«دق‌الباب» در شریف

نمایشگاه انفرادی آثار غزل فلاح‌مهر با عنوان ‎«دق‌الباب»، ۳۱ شهریور ساعت ۱۶ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا دهم مهرماه دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ دایر است. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم فلاح‌مهر آمده است: «من در هر شهری که توقف می‌کنم عکسی از درها برمی‌دارم و به پای صحبت‌های گرم و سرد اهالی‌اش می نشینم؛ کسی چه می‌داند شاید راوی ناگفته‌ها بودن روزی درها را باز کند. دق الباب‌ها را تا آنجا که بضاعتم باشد جمع آوری می‌کنم نه به عنوان کالکتوری قهار؛ آن‌ها زباله‌هایی فراموش شده نیستند؛ می‌بایست آنها را در متن جایگذاری کرد و در نسبت با زندگی روزمره فهمید؛ آن چنان که در امروز ما معنادار شوند.»

«نقطه الف» در کوشک باغ هنر

نمایشگاه گروهی نقاشی «نقطه الف» با آثار نقاشی فهیمه قاسم‌آبادی، نوبهار شاهی آذر، فاطمه کلائی و فرزانه مؤمنی، ۳۰ شهریور ساعت ۱۴ در گالری کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به نشانی بزرگراه حقانی غرب به شرق، ورودی کتابخانه ملی، بلوار شهدای بانک مرکزی افتتاح می‌شود و تا ششم مهر ساعت ۱۰ تا ۱۶ برقرار است. هر کدام از هنرمندان این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۰ اثر را با تکنیک‌های آبرنگ، اکریلیک، رنگ روغن و طراحی سیاه قلم به نمایش می‌گذارند.

نمایشگاه «رسول رحمت (ص)» در گالری هنر

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «رسول رحمت (ص)» شامل آثار حسین شکرآبی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و گرامیداشت ایام ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص)، ۳۱ شهریور ساعت ۱۶ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران افتتاح می‌شود و تا ۱۰ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ برقرار است.

حسین شکرابی متولد ۱۳۴۷ دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته عرفان اسلامی و دارای تألیفات و مقالاتی در این زمینه و همچنین داری مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و هنر آموخته در محضر اساتیدی همچون کیخسرو خروش و عبدالصمد صمدی و … است. وی در سال‌های گذشته چندین نمایشگاه انفرادی در فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، ملل، نهج البلاغه و… برگزار کرده است.

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«آفتاب» در فرهنگسرای نهج البلاغه

نمایشگاه آثار نقاشی زهرا منصوری با عنوان «آفتاب» ۳۱ شهریور ساعت ۱۴ در گالری آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه به نشانی خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا ششم مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است. در این نمایشگاه ۲۲ اثر با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک ارایه می‌شود. سبک هنری این آثار رئالیسم، امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم است.

«از گُلالِک تا خَس خاس» در نیاوران

نمایشگاه «از گُلالِک تا خَس خاس» روایت تصویری و آثار نقاشی خط نوین با شباهت‌های فرهنگی هنری سرخپوستان و ترکمنان از نگاه شقایق بالندری، ۳۱ شهریور ساعت ۱۶ در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) افتتاح می‌شود و از یکم تا ششم مهرماه ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان علاقه‌مندان است. همزمان با برپایی این نمایشگاه، سه کارگاه با موضوع «تسکین به وسیله هنر» به صورت رایگان سوم تا پنجم مهر ساعت ۱۵ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

«رویای خاک» در کلک خیال

نمایشگاه انفرادی سفال زهره کریم خانی با عنوان «رویای خاک» شامل ۳۰ اثر با موضوع آزاد در تکنیک‌های حجم‌های سفالی، کتیبه‌های نقش برجسته، ظروف و سفالینه‌های دکوراتیو، ۳۰ شهریور تا پنجم مهر ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار دایر است.

همچنین در بخش جنبی این نمایشگاه روزهای سوم و چهارم مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ کارگاهی با تکنیک کار با چرخ سفال و ساخت سفالینه‌های دکوراتیو برای علاقه‌مندان به هنر سفالگری با حضور این هنرمند برپا می‌شود.

نمایشگاه «مصحف نور» در موزه کوشک احمدشاهی

نمایشگاه «مصحف نور» به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) با نمایش مجموعه‌ای از قرآن‌های متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران، مخزن مرکزی، کاخ موزه صاحبقرانیه و موزه کوشک احمدشاهی، ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر در موزه کوشک احمدشاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپاست.

در این نمایشگاه نسخه نایاب قرآن حکیم با پنج ترجمه و تفصیل، قرآن اهدایی از کشور مصر، قرآن مجید به خط میرزا حسن هِریسی (که از خوشنویسان معاصر ایران در خط نستعلیق است)، قرآن دوزبانه به همراه ترجمه و تفسیر به زبان انگلیسی چاپ کراچی پاکستان و تفسیر قرآن (سَواطِعُ الالهام) اهدایی از کشور هندوستان، قرآن کریم اهدایی از طرف پادشاه مراکش حسن دوم، قرآن مصحف جوامعی شریف به خط سیدمصطفی نظیف الشهیر بقدروغلی اهدایی از کشور مصر، قرآن مجید به سه زبان هندی، انگلیسی و عربی، قرآن الحکیم چاپ لاهور و قرآن‌های با جعبه نفیس منبت کاری شده به نمایش گذاشته شده است.

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«جوهر جلی» در نگارخانه عالی

نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس و نقاش استان آذربایجان شرقی با عنوان «جوهر جلی» به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار از ۲۷ تا پنجم مهرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه استاد ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برپاست.

در این نمایشگاه به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، ۳۶ اثر خوشنویسی و چهار اثر نقاشی پرتره استاد شهریار به نمایش گذاشته شده است.

«زمان» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار حمیده عظیمی با عنوان «زمان» ۱۷ شهریور تا ۱۸ مهر دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

«پیشگامان هنر نوگرای ایران» در نگارخانه لاله

دومین نمایشگاه «پیشگامان هنر نوگرای ایران» با ۳۸ اثر از ۱۸ هنرمند دهم شهریور تا پنجم مهر شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۰ تا ۱۸، پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله میزبان علاقه‌مندان است.

«اسب‌های بی‌سوار» در آرت سنتر

نمایشگاه آثار نقاشی محمدهادی فدوی با عنوان «اسب‌های بی‌سوار»، دهم شهریور تا چهارم مهر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان دایر است.

گالری‌گردی در تهران با روایتی از دفاع مقدس و صلح

«کاربن ۲» در گالری اعتماد

ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺮوﻫﻰ «کاربن ۲» ﺑﻪ انتخاب حبیب فرج‌آبادی، سوم شهریور تا چهارم مهر روزﻫﺎی هفته ساعت ۱۲ ﺗﺎ ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر است. ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

«ستعاره‌های مشوش» در باشگاه

نمایشگاه گروهی «استعاره‌های مشوش» با نمایشگاه‌گردانی مهرنوش علیمددی، سوم شهریور تا سوم مهر همه روزه به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۳، طبقه سوم برقرار است.

«نزیسته‌های تاریک» در ریشه ۲۹

یازدهمین آرتوال در ریشه ۲۹‌ با عنوان نمایشگاه «نزیسته‌های تاریک» نمایش مجسمه و طراحی‌های پیام قربانی، سوم شهریور تا سوم مهر ساعت ۱۰ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ دایر است.

۵۷۵۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا