علمی و فناوری

گران‌قیمت‌ترین جنگنده آمریکایی که در آسمان گم شد!/ عکس

گران‌قیمت‌ترین جنگنده آمریکایی که در آسمان گم شد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری یولن، یک خلبان بعدازظهر یکشنبه در حال پرواز با یکی از گران‌قیمت‌ترین جنگنده‌های آمریکا در نزدیکی پایگاه مشترک چارلستون بود که مشکلی ناشناخته رخ داد و خلبان را مجبور به رها کردن هواپیما و اجکت کرد.

به گفته دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده، برنامه جنگنده ضربتی مشترک F-35 Lightning II گران‌ین برنامه سیستم تسلیحاتی وزارت دفاع این کشور است. مقامات تخمین می‌زنند که “خرید، راه اندازی و نگهداری هواپیما و سیستم‌ها در طول عمر آن حدود ۱.۷ تریلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه خواهد داشت. یک F-35B نزدیک به ۱۳۵.۸ میلیون دلار قیمت دارد.

گران‌قیمت‌ترین جنگنده آمریکایی که در آسمان گم شد!/ عکس

لاکهید مارتین اِف-۳۵ لایتنینگ ۲، یک خانواده آمریکایی از هواپیماهای جنگی چندمنظوره تک سرنشین، تک موتوره و رادارگریز در همه شرایط آب و هوایی است که برای انجام ماموریت‌های برتری هوایی و تهاجمی ساخته شده‌است.

همچنین قادر به ارائه جنگ الکترونیک و قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی است. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی اف-۳۵ بوده و نورثروپ گرامن و بی‌ای‌ئی سیستمز شرکای اصلی آن هستند. اف-۳۵ سه مدل اصلی دارد: اف-۳۵ اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف-۳۵ بی با توان برخاست عمودی و نشست عمودی و اف-۳۵ سی با توان ناونشینی.

منبع: businessinsider

بیشتر بخوانید:

کیم‌جونگ‌اون سوار بر سوخو۵۷ روسی!/ عکس

روسیه یک زیردریایی هسته‌ای جدید به ناوگان دریایی خود می‌آورد/ عکس

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا