بین الملل

گزارش‌های تأییدنشده از سقوط ماهواره نظامی در یمن

گزارش‌های تأییدنشده از سقوط ماهواره نظامی در یمن

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزار فارس، رسانه‌ها و منابع محلی یمن، بامداد امروز (جمعه)، از سقوط یک شی سفید در استان «شبوه» (جنوب یمن) خبر دادند.

وبگاه «المشهد الیمنی» به نقل از منابع یادشده در این خصوص گزارش داد که یک ماهواره نظامی، شامگاه پنجشنبه، در استان شبوه سقوط کرده است.

 منابع یادشده و شاهدان عینی می‌گویند که این ماهواره ناشناس به‌آرامی در صحرای «صافر» فرود آمده است. طبق این گزارش، این شی ناشناس که احتمالا یک ماهواره کوچک بوده است، از بیش از یک سال پیش در جنوب یمن متمرکز بوده است.

المشهد الیمنی اضافه کرد که تا این لحظه هیچ یک از کشورهای عضو ائتلاف سعودی و شرکت‌های ماهواره‌ای درباره این شی ناشناس اظهار نظر نکرده‌اند و دلیل سقوط آن را توضیح نداده‌اند.

با این حال، برخی منابع می‌گویند که عصر پنجشنبه یک شی عجیب در آسمان استان شبوه رویت شده که بیشتر اهالی منطقه «عیاد» در شهرستان «جردان» به آن نزدیک بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، این شی عجیب، سفیدرنگ و دائره‌ای شکل بوده و به مدت چند دقیقه در آسمان منطقه مذکور رویت و پس از لحظاتی ناپدید شده است.

برخی منابع نیز احتمال داده‌اند که این شی ناشناس یکی از ماهواره‌های کوچک شرکت «اسپیس‌ایکس» بوده باشد. با این حال، هنوز هیچ شرکتی رسما درباره مالکیت این ماهواره بیانیه‌ای صادر نکرده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا