بین الملل

گزارش میدانی روسیه؛ ۱۵ پهپاد ارتش اوکراین سرنگون شد

گزارش میدانی روسیه؛ ۱۵ پهپاد ارتش اوکراین سرنگون شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در گزارش میدانی از وضعیت جنگ اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه دو پرتابگر سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» اوکراین و یک رادار را در منطقه «شپیلفکا» در منطقه سومی تخریب کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، کوناشنکوف همچنین در ادامه افزود که نیروهای موشکی و توپخانه‌ای نیروی زمینی روسیه حدود ۱۴۰ موضع نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.

آنطور که سخنگوی وزرات دفاع روسیه اعلام کرده است، نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه، شش پست فرماندهی، ۱۲۳ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی، ۱۳ باتری توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را در منهدم کردند.

کوناشنکوف تصریح کرد: «در نتیجه این حملات، ۱۵۰ نفر از نیروهای مسلح اوکراین کشته و ۲۶ واحد تجهیزات نظامی از کار افتاده است».

بر اساس گفته کوناشنکوف، در جریان عملیات شبانه نیروهای مسلح روسیه موشک‌های هوا پایه با دقت بالای نیروهای هوا-فضای روسیه دو مرکز فرماندهی و چهار انبار موشک و تسلیحات توپخانه‌ای و مهمات نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: ««در طول شب، موشک‌های هواپایه دقیق نیروی هوافضای روسیه به دو پایگاه فرماندهی، ۱۱ پایگاه شرکت و چهار انبار موشک و تسلیحات توپخانه‌ای و مهمات نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک‌های زاپروژیا، پاراسکوویوکا، کنستانتینوفکا و نوومیخایلوفکا از جمهوری خلق دونتسک اصابت کرد».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در طول شب ۱۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند، یک موشک تاکتیکی توچکا-یو و ۱۱ راکت‌انداز اسمرچ را رهگیری کردند.

کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در طول شب ۱۵ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در مناطق شهرک‌های نووترویتسکویه، ولادیمیروفکا، پتروفسکویه، لوگانسکویه جمهوری خلق دونتسک، اپی‌فانووکا، کودریاشوکا، دووانکای بالایی جمهوری خلق لوهانسک، ولیک چاکلوفیه، پروخودی، ویشی نمکی، منطقه خارکیف و بالاتر از جزیره مار سرنگون کردند».

بنا بر گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه، ۸۷۹ پهپاد، سه هزار و ۹۸ تانک و خودروی زرهی نیروهای مسلح اوکراین و ۳۸۱ راکت‌انداز چندگانه اوکراین را منهدم کردند.

کوناشنکوف تصریح کرد: «در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژهف ۱۶۵ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۸۷۹ وسیله هوایی بدون سرنشین، ۳۰۶ سامانه پدافند هوایی، سه هزار و ۹۸ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۸۱ راکت انداز چندگانه، یکهزار و ۵۲۵ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۲۹۳۴ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده است».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند و آنطور که پوتین گفته است در راستای تحقق این هدف قصد خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین را دارد و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر به این تحریم‌ها دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا