زنجان

گزارش کامل مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ابهر

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، مراسم تودیع حجت‌الاسلام جعفر رحیمی پس از حدود ۱۶ سال و معرفی امام جمعه جدید ابهر با حضور مسؤولان برگزار شد.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان عصر امروز در این مراسم با بیان اینکه هستی آیتی از قدرت و پروردگار است و شب و روز مخلوق خدا است، اظهار داشت: زمان تجلی قدرت، حکمت و قدرت پروردگار است و خداوند بر اساس حکمت و مصلحت به برخی از ایام و ساعات نگرش ویژه‌ای دارد. 
امام جمعه زنجان با بیان اینکه یکی از دلایل این نگرش ویژه شاید این باشد که خداوند به ما تذکر دهد، یادآور شد: گاهی به این علت که ما درگیر کارهای روزمره خود می‌شویم ممکن است غفلت سراغ ما آمده و از برخی از امور غافل شویم. 
وی با بیان اینکه یکی از روزهایی که خداوند متعال به آن توجه داشته روز جمعه است، اضافه کرد: این روز به عنوان عید مسلمانان قرار داده شده و پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز فرموده خدا این روز را برای مسلمانان به عنوان عید و آقای روزهای هفته قرار داده است. 

 

۹۰۰ نماز جمعه در گوشه و کنار کشورمان برگزار می‌شود
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خداوند در این روز ما را به نمازی که هم عبادی و هم سیاسی است دعوت کرده است، متذکر شد: متاسفانه برخی از ما از نماز جمعه غافل هستیم و این امر در حالی است که نماز جمعه ثمرات فراوانی دارد. 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه به برکت انقلاب نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در گوشه و کنار کشورمان برگزار می‌شود، تصریح‌ کرد: نماز جمع از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است، نمازی عبادی و سیاسی مربوط به نظام و انقلاب است که وابسته به هیچ طایفه و قبیله‌ای نیست. 
وی با تاکید بر اینکه هر کسی که دلداده انقلاب و اسلام باشد، در نماز جمعه شرکت کرده و با حضور خود موجب رونق این نماز می‌شود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه رؤسای ادارات قرار گیرد، این است که علاوه بر اینکه خودشان در نماز جمعه حاضر می‌شوند زمینه حضور کارمندان خود را نیز در این نماز عبادی و سیاسی فراهم کنند. 

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه نماز جمعه عامل اصلی تحکیم انقلاب است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین محل برای بیان احکام و معارف حق و مهم‌ترین کانون برای اجرای سیره الهی در جامعه است. 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر نیز با بیان اینکه در نماز جمعه هیچ اعتباری از بیت‌المال دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم عدم تخصیص اعتبار و ردیف بودجه ای نماز جمعه منشاء آثار خیر بسیاری است.

فرماندار ابهر نیز در ادامه مراسم تکریم و معارفه امام جمعه ابهر تصریح کرد: حجت‌الاسلام رحیمی با بیش از ۱۵ سال مسوولیت امام جمعه خدمات بسیاری در توسعه مراکز فرهنگی و اجتماعی شهرستان ابهر داشته است.

وجیه‌الله نوروزی افزود: در شرایط کرونا حجت‌الاسلام رحیمی خدمات بسیاری را در زمینه حمایت مسوولان بهداشت شهرستان و ترغیب و تشویق مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته است. وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا حوزه علمیه ابهر به نقاهتگاه بیماران کرونا تبدیل شد، افزود: در ایام کرونا ۴۰۰ نفر از بیماران کرونایی در نقاهتگاه حوزه علمیه ابهر با کمک و همراهی حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر بهبود یافتند.

 

۸۶ درصد جمعیت ابهر یک دز واکس را دریافت کرده‌اند

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در شهرستان ابهر افزود: تا کنون ۱۱۳ هزار نفر دوز اول را دریافت کرده اند که ۸۶ درصد جمعیت و ۶۳ هزار نفر دوز دوم را که ۵۲ درصد جمعیت می باشد.فرماندار ابهر در ادامه گفت: از ۱۳ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله حدود ۷ هزار نفر واکسینه و ۲۷ نفر در بیمارستان‌های ابهر بستری هستند.

حجت الاسلام شجاعی نیز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ابهر، تصریح کرد: مردم قبل از انقلاب روحانیان را به عنوان متولیان دین می‌دانستند و بعد از انقلاب نهج‌البلاغه باید در سیره مسؤولین تجلی پیدا کند. 

 

در دنیا و آخرت باید پاسخگو سیره و عمل خود باشیم

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر گوش مردم نسبت به شنیدن نهج‌البلاغه ضعیف شده است، دلیلش ضعف تدین مردم نیست، افزود: اگر عمل به نهج‌البلاغه در سیره زندگی مسؤولان جاری باشد آنگاه مردم نیز گوش‌شان برای شنیدن باز است. 
وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه کانون مورد تاکید امیرالمؤمنین است، افزود: سنگر امامت جمعه مهم‌ترین کانون برای اجرای سیره حضرت علی (ع) و پمپاژ معارف نهج‌البلاغه در جامعه است. 
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان امیرالمؤمنین دنیاگرایی و حب به دنیا گریبان مردم بود، تاکید کرد: در دنیا و آخرت باید پاسخگو سیره و عمل خود باشیم. 
حجت‌الاسلام شجاعی در ادامه تصریح کرد: همه ما محتاج نماز جمعه هستیم و اگر می‌خواهیم که معارف امیرالمؤمنین جاری شود باید منبر کسی بنشینیم که خود او قبل از همه اهل تغییر باشد.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه جدید ابهر نیز با تاکید بر اینکه نماز جمعه به هیچ حزب و جناحی وابسته نیست، افزود: نماز جمعه متعلق به همه مردم است و رئیس حزب ما خدا است و دبیر آن حزب ولایت است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی که سابقه ۱۶ ساله حضور در ابهر به عنوان امام ‌جمعه شهرهای صائین‌قلعه و ابهر را داشت، تودیع و حجت‌الاسلام سعید مرادپور به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد. 

حجت‌الاسلام سعید مرادپور پیش از این به عنوان امام جمعه شهر اسکو در آذربایجان‌شرقی فعالیت داشت و امروز به عنوان امام جمعه ابهر معرفی شد و حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه سابق این شهرستان نیز طی حکمی به عنوان امام جمعه ساوه منصوب شد.

انتهای پیام/۲۳۰۸


۲۰۲۱-۱۰-۲۹ ۱۰:۰۹:۳۸

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا