بین الملل

گفت‌وگوی باقری و مورا در وین؛ از سرگیری دور هشتم مذاکرات

گفت‌وگوی باقری و مورا در وین؛ از سرگیری دور هشتم مذاکرات

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، دور هشتم مذاکرات وین با برگزاری جلسه دوجانبه بین علی باقری مذاکره ‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد.

علی باقری بدین منظور در رأس هیأتی امروز (سه شنبه) وارد وین شد.

سعید حطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز درباره از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین از امروز (سه‌شنبه) خاطرنشان کرد: هیأت مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران که برای مشورت‌های لازم چند روزی در تهران بود، روز سه شنبه عازم وین خواهد بود. انتظار است که همه هیأت‌ها فردا به وین برگردند و گفت‌وگوها از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که تصمیمات لازم و ضروری در طرف‌های مقابل به ویژه در واشنگتن اتخاذ شده باشد، موضوع رفع تحریم‌ها و انتفاع جمهوری اسلامی ایران از ابعاد رفع تحریمی و ابعاد اقتصادی برجام بسیار کلیدی است و خط قرمز ایران در حوزه رفع تحریمی است. انتظار ما این است هیأت‌ها و از جمله هیأت آمریکا با دستورالعمل روشن در خصوص عمل به تعهداتش در چارچوب برجام و حوزه رفع تحریمی برگردد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه شنبه) و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات در وین بین ایران و ۱+۴ برای رفع تحریم ها در توئیتی نوشت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تکنولوژیک کشور دارای ساختار یکپارچه است و رفع تحریم‌ها با هر شناسه‌ای باید برای همه بخش‌ها ماهیت یکسان داشته باشد.تجربه قبلی ثابت کرد که بدون رفع جامع و موثر تحریم‌ها، انتفاع اقتصادی پایدار از ⁧‫برجام‬⁩ بیشتر شبیه یک سراب است.

به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز همچنین در توئیتی اعلام کرد: بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر ⁧‫مذاکرات وین هموار نمی‌شود.

گفتنی ایت دور هستم مذاکرات هشتم بهمن ماه در پی تفاهم هیأتها متوقف شد و اعلام شد بعد از یک هفته تنفس از سر گرفته می شود که امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه بعد از ۱۱ روز از سر گرفته شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا