بین الملل

گفت‌وگوی بن‌سلمان و جانسون درباره تحولات اوکراین

گفت‌وگوی بن‌سلمان و جانسون درباره تحولات اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در تماس تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، در خصوص شیوه‌های تقویت همکاری دوجانبه و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات اوکراین نیز رایزنی کردند و علاوه بر آن، درباره تقویت همکاری دوجانبه و شیوه‌های تقویت آن میان عربستان سعودی و بریتانیا گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت گرفت که نخست‌وزیر بریتانیا، ۱۶ مارس گذشته برای رایزنی با مقامات سعودی در خصوص نفت به ریاض سفر کرده بود. این سفر در راستای تلاش غرب برای یافتن جایگزین برای واردات نفت از روسیه در سایه بحران اوکراین صورت گرفت.

این گفت‌وگوها در حالی صورت می‌گیرد که لندن که مدعی حمایت از حقوق بشر است، به راحتی به‌خاطر نفت عربستان سعودی از وضعیت حقوق بشر در این کشور چشم‌پوشی می‌کند. امری که «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس  پیشتر به آن اذعان داشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی و تأثیر آن بر روابط لندن و ریاض، اذعان کرد: «ما در روابط با این کشور کاملاً صریح هستیم اما همچنین مهم است بدانیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان است».

جاوید که پیش‌تر سابقه حضور در وزارت خزانه‌داری انگلیس را دارد افزود:‌ «در برهه بحران عظیم جهانی در حوزه انرژی که به‌خاطر جنگ در اروپا ایجاد شده است، نخست‌وزیر [انگلیس] و دیگر رهبران جهان حق دارند با عربستان سعودی تعامل داشته و به شکلی معقول همکاری داشته باشند».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا