فرهنگ و هنر

گل‌آرایی حرم امام حسین در جشن میلاد امام حسن+عکس و فیلم

گل‌آرایی حرم امام حسین در جشن میلاد امام حسن+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت یولن، هم‌زمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، حرم برادر آن حضرت در کربلا با بیش از یک هزار شاخه گل‌ طبیعی تزیین شد.

گل‌آرایی ضریح حرم امام حسین (ع)

بر همین اساس، روز گذشته خادمان حرم امام حسین علیه‌السلام دسته گل‌های طبیعی را به سوی ضریح انتقال داده و بالای آن قرار دادند. زائران نیز با نوای «لبیک یا حسن، لبیک یا حسین»، میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام را تبریک گفتند.

گل‌آرایی حرم امام حسین در جشن میلاد امام حسن+عکس و فیلم

همچنین پس از برپایی سفره‌های افطار در خیابان‌های مختلف منتهی به حرم‌های کربلا، جشن میلاد امام حسن علیه‌السلام در جوار حرم سیدالشهدا علیه‌السلام برگزار شد.

 

جشن میلاد امام حسن (ع) در جوار حرم حسینی

خادمان حرم حسینی با چیدن صندلی‌هایی در صحن حضرت زینب سلام‌الله علیهما و گل‌آرایی بخشی از آن، مراسمی تدارک دیدند و این جشن با حضور جمعی از زائران و مجاوران برپا شد و افراد مادر شدن حضرت زهرا سلام‌الله علیهما را تبریک گفتند.

‌به گزارش فارس، امام حسن مجتبی علیه‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان در مدینه منوره متولد شد و در ۴۸ سالگی به شهادت رسید. پیکر مطهر امام دوم شیعیان در قبرستان بقیع تدفین شده است و هم‌اکنون این امام بزرگوار در کنار سه امام دیگر در قبرستان بقیع بدون بارگاه و ضریح هستند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا