کرمان

یادواره سردار شهید بی سر شلمچه در کوهبنان/سردار معروفی: نظام سیاسی شهدا ولایت‌پذیری است

یادواره سردار شهید بی سر شلمچه در کوهبنان/سردار معروفی: نظام سیاسی شهدا ولایت‌پذیری است

به گزارش یولن از کوهبنان، یادواره سردار شهید ماشاءالله رشیدی، فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله و یادبود ۲ شهید گمنام بخش طغرالجرد و شهیدان عملیات‌های کربلای چهار و پنج با حضور مسوولان استانی و شهرستان‌های کوهبنان، زرند و راور و خانواده شهیدان در محل مصلای نماز جمعه بخش طغرالجرد برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین گفت: یادواره شهدا مجلس فتوحات نظام اسلامی است شهیدان مربوط به یک خانواده، طایفه و استان نیستند متعلق به انقلاب اسلامی و ایران اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: آنان آبروی خود را برای حفظ انقلاب که فخر اولیا و انبیای الهی، ارزش‌های الهی و انسانی ملت و تمامیت ارضی کشور امام زمان (عج) و حقیقت دین است فدا کردند.

سردار معروفی افزود: شهیدان به هیچکس بدهکار نیستند بلکه ما بدهکار هستیم یادواره شهیدان زمانی جایگاه خود را پیدا می‌کند که ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

وی بیان داشت: پیام شهیدان خصوصا سردار رشیدی ماندن با ولایت است که به فرموده سردار دل‌ها از شئونات عاقبت بخیری است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: شهیدان قهرمان واقعی ملت ایرانند که برای حفظ کرامت ملت ایران همه چیز خود را تقدیم کردند، شهیدان شناسنامه واقعی ملت ایران هستند کسانی که با دست خالی در زمان تنهایی ملت ایران در مقابل همه اشرار عالم ایستادند.

سردار معروفی گفت: رزمندگان در سخت‌ترین نبرد طول تاریخ شیعه در کربلای ۵ و در کانال پرورش ماهی، جنگ تن با تانک کردند چون همه اسلام در برابر کفر ایستاد.

وی یادآور شد: شهید رشیدی سرش را برای بقای دین خدا در نهر جاسم داد در حالی که دشمن از سه طرف روی رزمندگان آتش می‌ریخت در حقیقت آنجا جنگ سانت بود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: نهر جاسم کربلای ۵ را باید مقتل‌خوانی و مقتل‌نویسی کرد امروز عزت و شرف داریم و دشمنان قدرت تجاوز و تعدی را ندارند چون ما بهترین و ارزشمندترین افراد خود را تقدیم اسلام اهل بیت و شیعه کردیم‌.

وی بیان داشت: امروز فرمانده جاوید ما سردار دل‌ها شناسنامه واقعی شیعه و مسلمین در تاریخ خواهد ماند چون عصاره ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

معروفی ادامه داد: شهیدان در سر کلاس درس عباس بن علی (ع)، حسینی شدند وفا ، ادب و بصیرت نسبت به امام خویش را از ایشان فرا گرفتند تا توانستند جانشان را معامله کنند.

وی تاکید کرد: شهیدان با حسینی شدن در برابر دشمنان ایستادگی کردند لذا سردار رشیدی سرش را تقدیم کرد.

سردار معروفی افزود: شهیدان الگوی جهان اسلام هستند امروز در جبهه مقاومت الگوی مقاومت، جهاد و شهادت آنان شهیدان ما هستند که به تبعیت از امامین ما مثلث جبهه مقاومت و شهادت را تشکل دادند. 

وی یادآور شد: شهیدان از آبروی خود برای حفظ دین خدا، اسلام و انقلاب گذشتند امروز اسلام، نظام اهل بیت، امامین انقلاب به ما آبرو دادند تا هزینه خود دین بکنیم. 

معروفی بیان داشت: شهید سلیمانی از خدا دو‌ چیز می‌خواست خودش را وقف اسلام، دین و اهل بیت کرد و از خدا می‌خواست به‌قدری مشغله داشته باشد که فکر گناه نکند.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: شهادت حاج قاسم باعث شناخت شهیدان است لذا شهادت ایشان فرصتی برای اسلام و جهان است که باید تبدیل به فرصت شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام ولایی شهید سردار دل‌ها نظام فرمان گرفتن و فتوا گرفتن نیست بلکه نظام ولایت‌پذیری، ولایت باوری، ذوب در ولی شدن و به میل ولایت کار کردن است لذا هر جا مسلمین امام خود را نشناختند ضربه خوردند.

وی بیان داشت: نظام سیاسی شهیدان و سردار دل‌ها نظام با ما و بر ما، حزب و گروه نیست بلکه نظام امامین انقلاب است.

معروفی ادامه داد: سردار رشیدی کم حرف اما پرتلاش بود، خستگی‌ناپذیر اما شجاع بود با قدرت و شوکت در برابر دشمنان ایستادگی می‌کرد.

وی گفت: خروجی عملیات کربلای پنج قطعنامه ۵۹۸ بود که به نفع ایران اسلامی بود امروز مقام معظم رهبری شب‌های عملیات کربلای پنج را شب‌های قدر می‌دانند چون سپاه در کربلای ۵ کربلا را احیا کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: دشمنان ما امروز می‌دانند که زمین ما را نمی‌توانند تصرف کنند لذا به دنبال تصرف ذهن ملت ایران با جنگ روانی و فضای مجازی هستند که شجاعت، تمایلات، محاسبات و قلب ملت ما را هدف قرار داده‌اند مردم باید مراقب دشمنان باشند.

 وی تاکید کرد: دشمن قابل اعتماد، اطمینان و‌ پیش‌بینی نیست بلکه ملت ما با تبعیت از مقام معظم رهبری باید مواظب دشمنان خود باشند.

سردار شهید ماشاالله رشیدی/ شهیدی که مانند اربابش امام حسین(ع) به شهادت رسید

شهید ماشاءالله رشیدی از خدا درخواست کرده بود، هنگام شهادت مثل امام حسین (ع) بدون سر باشد و همانطور که خواسته بود به آرزویش رسید.

 سردار شهید ماشاالله رشیدی در سال ۱۳۴۴ در بخش طغرالجرد به دنیا آمد، قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات شرکت فعال داشت و در راهپیمایی‌هایی که از مدرسه آغاز می‌شد نقش به سزایی داشت.

پس از پیروزی انقلاب با توجه به سن کمی که داشت به دنبال فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی با این نهاد همکاری داشت و در اوایل سال ۱۳۶۰ رهسپار جبهه جنگ شد.

در عملیات‌های متعددی شرکت کرد و به عنوان فرمانده گردان ۴۱۱ سیدالشهدا (ع) شهرستان زرند از لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات کربلا ی ۵ در جبهه حق علیه باطل جنگید و در ۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ درحالیکه گردان را درعملیات کربلای ۵ در نبرد با تانک‌های دشمن رهبری می‌کرد، بر اثر اصابت گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید.

شهید ماشاءالله رشیدی از خدا درخواست کرده بود، هنگام شهادت مثل امام حسین (ع) بدون سر و مثل حضرت ابوالفضل (ع) بدون دست باشد و شهید همانطور که خواسته بود به آرزویش رسید.

وصیتنامه سردار شهید ماشاءالله رشیدی

خدایا! دیگر نمی‌خواهم به شهرم برگردم. دوستانم شهید شدند. چگونه به صورت پدر و مادر آنها که شهید شدند، نگاه کنم. من فرمانده آنها بودم. خدایا توفیق شهادت نصیب من هم بفرما.

دنیای پر از ظلم و خیانت کنونی، توان سکوت را از ما گرفته است و دیگر وجدان ما جوانان شیعه، مشاهده این همه نامردمی‌ها و خیانت‌ها را اجازه نمی‌دهد.

هرگز پایتان را از رهنمودهای امام بیرون نگذارید. اوست که ان‌شاءالله حکومت را به  آقا امام زمان (عج) تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا