خراسان شمالی

یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به دست مصرف‌کننده برسد/حذف امضاهای طلایی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در بجنورد اظهار کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، که برای کالاهای اساسی و ضروری تعریف‌شده است تا قیمت‌ها را متعادل نگه دارد و اقلام باقیمت مناسبی دست مردم برسد.

وی گفت: ارزی که در بازار آزاد به قیمت ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد، یعنی به ازای هر دلار ۲۴ هزار تومان یارانه در نظر گرفته می‌شود، منتهی چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد این است که در این موضوع رانت‌های بسیاری وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی افزود: در موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی امضاهای طلایی زیادی نهفته است و سوءاستفاده‌های سنگینی صورت می‌گیرد و همه این‌ها نهایت اتفاقی که می‌افتد باعث می‌شود که کالا باقیمت واقعی دست مصرف‌کننده نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: در عمل این یارانه پنهان درصد زیادی در مسیر با استفاده‌های مختلف هدر می‌رود و درصد جزئی دست مصرف‌کننده می‌رسد.

جدی گفت: این در حالی است که یارانه‌ای که به ارز ۴۲۰۰ داده می‌شود باید از واردات حذف شود و در انتهای زنجیره در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار بگیرد و کالا باقیمت واقعی وارد بازار قرار شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت‌ها به‌صورت کامل حذف شود، گفت: قطعاً وقتی ارز آزاد شود، رانتی در آن وجود نخواهد داشت، عملاً امضاهای طلایی جمع می‌شود و این یارانه در انتهای زنجیره به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

جدی افزود: همه افراد ازجمله اقتصاد دادن‌ها، دولت‌های مختلف، روسای سازمان برنامه بودجه، وزارت اقتصاد نظرشان بر این اساس است که ارز ۴۲۰۰ به نفع کشور نیست و باید به سمت حذف آن رفت.

وی تصریح کرد: دولت نیز تا نظر بر حذف ارز ۴۲۰۰ دارد و اگر کارهای بزرگ برای کشور بخواهد انجام و اقتصاد کشور اصلاح شود باید با مدیریت دولت این موضوع به‌آرامی انجام شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با خارج شدن از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید یارانه را به‌گونه‌ای دست مصرف‌کننده برساند تا به قشر ضعیف فشار وارد نشود.

انتهای پیام/ن


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا