بین الملل

یورو همچنان قربانی تنش بین روسیه و اوکراین

یورو همچنان قربانی تنش بین روسیه و اوکراین

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل یولن به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازار جهانی ارز تداوم جو متشنج بین اوکراین و روسیه باعث شد تا ارزش یورو در برابر ارزهای مرجع کاهش یابد.

از سوی دیگر این انتظار که بانک مرکزی فدرال آمریکا می‌خواهد با سرعت بیشتری روند افزایش نرخ بهره در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی سال ۲۰۲۲ اجرایی کند، باعث رشد ارزش دلار شد.

امروز قرار است نشست دو روزه هیات مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا برگزار شود و فعالان بازار به شدت منتظر سیگنال‌هایی از سوی حاضرین در این نشست درباره زمان‌بندی افزایش نرخ بهره دلار و همچنین سرعت بسته شدن پرونده اجرای سیاست‌های انبساطی در این کشور هستند.

بسیاری از بازارهای پولی پیش‌بینی کرده‌اند که نخستین پله افزایش نرخ بهره در ماه مارس اتفاق خواهد افتاد و تا پایان سال سه پله دیگر نرخ بهره در آمریکا بالا خواهد رفت.

بر همین اساس ارزش یورو در معاملات ساعات گذشته ۰.۳۵ درصد در برابر ین ژاپن پایین آمد و به ۱۲۸.۶۸ ین رسیده است که کمترین میزان در ۵ هفته گذشته به شمار می‌رود. ارزش یورو در برابر دلار هم ۰.۱۶ درصد پایین آمد و به ۱.۱۳ دلار رسید. البته امروز ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز ۰.۲ درصد پایین آمده و به ۱۱۳.۷۲ ین افت کرد. با این حال اما شاخص ارزش دلار که ارزش این ارز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برابر سبد ۶ ارز مرجع بین‌المللی نشان می‌دهد، ۰.۰۶ درصد بالا رفت و به ۹۵.۹۵ واحد رسید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا