بین الملل

یکی از مشاوران پوتین از سمتش استعفا کرد

یکی از مشاوران پوتین از سمتش استعفا کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند یکی از مشاوران «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به نوشته وبگاه «آلترنت» «آناتولی چوبایس» یکی از مشاوران رئیس‌جمهور روسیه که وظیفه نظارت بر اجرای اصلاحات اقتصادی در روسیه  پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی را به عهده داشت به دلیل آنچه «مخالفت با حمله روسیه به اوکراین» خوانده شده از سمتش کناره‌گیری کرده است.   چوبیس در زمان «بوریس یلتسین» رئیس جمهور شوروی سابق نیز در دفتر ریاست جمهوری  بود.

رسانه‌های غربی به نقل از برخی منابع مطلع که اشاره‌ای به هویت آنها نشده مدعی شده‌اند که چوبایس پس از استعفا خاک روسیه را ترک کرده و قصد ندارد به این کشور بازگردد.

چوبیاس در دهه نود میلادی هم سمت معاون نخست‌وزیر در سیاست‌های اقتصادی و مالی را برعهده داشت. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که چوبیس به ترکیه رفته است. وی در اوائل دهه نود  چهره‌ای قدرتمند و معمار برنامه خصوصی‌سازی  روسیه  بود. 

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه استعفای چوبایس را تایید کرد، اما به علت آن  هیچ اشاره‌ای نکرد و تنها گفت:«اینکه او روسیه ترک کرده یا نه، موضوعی شخصی است.»

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا