البرز

یک شهر معطل دعوای علوم پزشکی و پیمانکار/۳ درصد تا تکمیل پروژه بیمارستان فردیس باقیست

یک شهر معطل دعوای علوم پزشکی و پیمانکار/۳ درصد تا تکمیل پروژه بیمارستان فردیس باقیست

ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به وجود جمعیت ۷۰۰ هزار نفری فردیس در وسعت ۷۷ کیلومتر مربع، فردیس را پرتراکم ترین شهرستان استان و  کشور دانست و گفت: با گذشت بیش از نه سال  از شهرستان شدن فردیس و پیگیری‌های انجام شده ، این شهرستان کمترین زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف را دارد و نیازمند توجه ویژه مسؤولان به ویژه استاندار محترم البرز است.‌

وی به آسیب های اجتماعی، کمبود سرانه‌ها و معضل ترافیک در فردیس اشاره و بیان کرد: فردیس با توجه به بازار تجاری ویژه، در سطح استان و حتی منطقه غرب تهران به عنوان مرکز خرید قرار گرفته و این امر موجب افزایش ترافیک و تردد در سطح شهر به ویژه در ایام پایانی سال است و می‌طلبد که تمهیدات ترافیکی خاصی برای این ایام در فردیس پیش بینی شود.

این مقام مسؤول در خصوص تاخیر و وعده‌های پی در پی برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان فردیس، گفت: متاسفانه این موضوع برای مردم رنج آور شده و منتظر راه‌اندازی بیمارستان هستند. این بیمارستان در سال ۹۵ با بودجه سفر ریاست جمهوری آغاز شد و تا کنون حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چند درصد باقیمانده که به دلیل اختلافات بین دانشگاه علوم پزشکی و پیمانکار، تکمیل پروژه با مشکل مواجه کرده است.  

وی افزود: همزمان با بیمارستان دولتی بیمارستان «به‌آفرین» توسط بخش خصوصی با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است که با راه اندازی هر دو بیمارستان مجموعا ظرفیتی حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی در فردیس ایجاد می‌شود.

 فرماندار فردیس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طولانی شدن پروژه زیر گذر سرحدآباد، گفت: با توجه به ضرورت تسهیل در تردد شهروندان و توسعه راه‌های ارتباطی فردیس، از اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری حدود ۴و نیم میلیارد تومان برای احداث پروژه زیرگذر سرحدآباد تخصیص دادیم و اجرای آن در مدت یک سال به شهرداری واگذار شد. اما به دلیل مشکلات شهرداری با راه آهن در کار  وقفه ای پیش آمد.

وی افزود: پروژه زیرگذر سرحدآباد در حال اتمام است و مشکل اعتباری ندارد. امیدواریم شهرداری فردیس در اسرع وقت نسبت به تکمیل پروژه اقدام کند. 

اینانلو در ادامه در خصوص پروژه‌های فردیس در دهه فجر امسال گفت: به مناسبت ایام پیروزی انقلاب ۲۵ پروژه قابل افتتاح و ۴ پروژه در فردیس داریم که ۱۹ پروژه در بخش دولتی و ۶ پروژه در بخش خصوصی است که روز شنبه با حضور استاندار البرز به صورت نمادین برخی از این پروژه‌ها   بهره برداری می‌رسد.

وی میزان اشتغالزایی پروژه‌های فردیس را ۱۹۵ نفر و میزان اعتبار صرف شده برای مجموع این پروژه‌ها را ۳۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان مبلغ ۳۰۸ میلیارد تومان در بخش خصوصی و ۴۴ میلیارد تومان در بخش دولتی صرف شده است. 

فرماندار فردیس گفت: امسال در شهرستان فردیس در تعداد، میزان اعتبارات و سطح اشتغال پروژه‌ها با رشدی  حدود ۲۰ درصد مواجه هستیم.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا