خراسان رضوی

یک عالم اهل سنت: رسالت پیامبر(ص) ما را گرد هم جمع کرد/ روستای جوزقان سمبل وحدت است

به گزارش یولن از تایباد، مولوی عبدالله رحیمی امشب در مراسم هفته وحدت که‌ در مسجد امام جعفر صادق علیه‌السلام این روستا برگزار شد گفت : میلاد پیامبر گرامی اسلام در ربیع‌الاول است و این‌که دقیقاً چه روزی است اختلاف و مشکل نیست و آنچه تدبیر مهم اندیشمندان اسلامی خصوصاً بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران است انتخاب این مقطع تاریخی به‌عنوان هفته وحدت است.

امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان ادامه داد : رسالت ما را گرد هم جمع کرد و ادعای ما این است که ما داعی به خیر هستیم، چرا که ما امت پیامبر اسلام هستیم، دعای ما کامروایی کل جامعه‌ انسانیت است.

وی گفت: روزی که پیامبر اکرم(ص) به مدینه مشرف شدند طوایف مختلفی در جنگ و اختلاف بودند اما به برکت وجود پیامبر اسلام باهم برادر شدند.

مولوی رحیمی اظهار کرد : اختلاف‌افکنی بین مسلمانان از ابتدای تاریخ اسلام وجود داشته است، اهل کتاب از ابتدای رسالت در تفرقه و اختلاف بین مسلمانان کوشیدند اما باتدبیر پیامبر اکرم این مکرها در نطفه خفه شد.

وی ادامه داد: مسلمانان باید تقواپیشه کنند، نیاز جامعه اسلامی توجه به مؤلفه‌های همبستگی و اشتراکات هست، معنی وحدت این نیست که جوان سنی شیعه شود و جوان شیعه سنی شود و هر کس در این زمینه تلاش کند برای انگلیس تلاش و به اسلام خیانت کرده است، مسلمانان باید با عقلانیت از اقدامات احساسی که باعث تفرقه می‌شود پرهیز کنند.

امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان یادآور شد: هیچ آیینی این‌همه صفا و صمیمیت و دوستی را ترویج نکرده است، خداوند همه ما را یک امت واحده یاد می‌کند، ما وقتی کتاب و قبله و پیامبر مایکی است اعتقاد به آخرتمان یکی است دیگر چیزی برای تفرقه نداریم

وی با تأکید بر اینکه اسلام یک‌ شاهراه است و هر یک از مذاهب اسلامی بخواهد دیگری را نفی کند به تاریکی رفته است، بیان کرد:  روستای تلفیقی جوزقان سمبل وحدت و اتحاد است و این برای ما یک افتخار بزرگ است که شیعه و سنی در کنار هم در همسایگی هم در کار و زندگی با هم شریک هستند و در صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند.

مولوی عبدالله رحیمی تأکید کرد: تحریک احساسات چه از جانب شیعه و چه از جانب سنی و ایجاد تفرقه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم وحدت تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است.

در ادامه امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز نیاز نیست ما بگوییم مردم با هم خوب باشید ، هدف از برگزاری مراسمات هفته وحدت این است که ما دشمن خود را بشناسیم تا دشمن ورود نکند و شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهد.

حجت‌الاسلام سید هادی حسینی‌کیا  افزود:  اسلام انسان‌ها را از بند قومیت و ملیت رهایی بخشید ، هدف دشمنان از بین بردن اسلام است و شیعه و سنی فرقی ندارد ، امروز دنیای کفر ، قرآن و اسلام و پیامبر و بزرگان دین را هدف قرار دادند ، ما مسلمانان باید بیدار باشیم و از تفرقه‌افکنی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا