بین الملل

یک مقام طالبان از سفر هیات افغانستان به ایران خبر داد

یک مقام طالبان از سفر هیات افغانستان به ایران خبر داد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان یولن، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی دولت موقت طالبان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران و سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت: در این تماس تلفنی، مشکلات عمومی مسافران و مهاجران افغانستانی در ایران، روابط دوجانبه، نمایندگی‌های دیپلماتیک و امنیت دیپلمات‌ها، تجارت، اقتصاد و سایر موضوعات مورد بحث قرار گرفت و طرفین اعلام کردند که اجازه نخواهند داد دشمنان از طریق تبلیغات بین مردم افغانستان و ایران کینه، بدبینی و فتنه ایجاد کنند.»

وی افزود: «هیات افغانستان در آینده نزدیک به ایران سفر خواهند کرد تا در مورد افغان‌های مقیم این کشور گفت‌وگو کنند».

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دوشنبه شب در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران از برقراری امنیت در مراکز دیپلماتیک ایران و دیپلمات‌های ایران در افغانستان اطمینان داد.

متقی ضمن تشکر از میزبانی دولت و ملت ایران در شرایط سخت، بر عزم افغانستان برای گسترش روابط و همکاری‌های خود با ایران تاکید کرد.

وی اطمینان داد که افغانستان از هیچ تلاشی برای کاهش نگرانی‌های تهران در مورد امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک خود دریغ نخواهد کرد.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از آن صورت گرفت که عده‌ای به سفارت ایران در کابل پایتخت و سرکنسولگری آن در شهر هرات در غرب افغانستان حمله کردند.

انتهای پیام/ ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا