سمنان

۱۰۰ جلد سند تک‌برگی اراضی ملی شهرستان مهدی‌شهر صادر شد

۱۰۰ جلد سند تک‌برگی اراضی ملی شهرستان مهدی‌شهر صادر شد

به گزارش یولن از مهدی‌شهر، حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ جلد سند تک‌برگی اراضی ملی این شهرستان در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات صادر شد.

وی بیان کرد: اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام و سند مالکیت تک‌برگی این اراضی صادر شد.

واحدمطلق افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: پاسخگویی به ۱۸۰ فقره استعلام در ۹ ماه سال جاری از طریق سامانه سامط و صدور ۱۰۰ جلد سند تک‌برگی اراضی ملی شهرستان مهدی‌شهر اخذ شد و با توجه به هدف‌گذاری تثبیت مالکیت اراضی ملی این شهرستان، باقیمانده اراضی در حال پیگیری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح به حمایت مالی و تأمین اعتبار نیاز دارد.

واحدمطلق خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوءاستفاده از اسنادی که ابهام دارند، نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا