کرمان

۱۰۰ کیلومتری که کابوس مرگ شده است/برخورد قضایی با عاملان اجرای ناقص باند دوم محور سیرجان- بافت

۱۰۰ کیلومتری که کابوس مرگ شده است/برخورد قضایی با عاملان اجرای ناقص باند دوم محور سیرجان- بافت

به گزارش یولن از سیرجان، با توجه به افزایش تصادفات و حوادث محور سیرجان به بافت مردم گلایه‌مند هستند و خواستار دو بانده شدن این محور شدند.

مسیری ۱۰۰ کیلومتری تا بافت که ۳۵ کیلومتر تا بخش بلورد ترافیک و حوادث بیشتر است و در همین ۳۵ کیلومتر طی ماه گذشته بیش از۳۰ نفر مجروح و ۸ نفر جان باختند که برخی مردم می‌گویند جاده مرگ است و باید مسئولان اقدام جدی در دوباده شدن آن داشته باشند.

بازماندگان تلفات دیروز که امروز مراسم ترحیم عزیزان خود را در مساجد برگزار کردند، خواستار رفع مشکل شدند و از مسئولان امر و وزارت راه استمداد طلبیدند تا اعتبار دوبانده شدن و اصلاح محور سریع‌تر انجام شود.

 محسن نیک‌ورز دادستان سیرجان در همین رابطه اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری حوادث و تصادفات متعددی در این محور به وجود آمد که اجرای ناقص باند دوم محور موجب ایجاد سردرگمی و بی‌نظمی ترافیکی می‌شد که پس تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت در حال حاضر باند دوم محور مسدود است.

وی افزود: بعد از رفع نقص و بهره‌برداری کامل از باند دوم اجازه بهره‌برداری خواهیم داد و این مسئولیت به عهده کسانی است که در اثر بی‌تدبیری یا سهل انگاری موجب رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و برخورد قضایی با آنان صورت می‌گیرد.

سبقت‌های غیر مجاز و سرعت‌های بالا عامل اصلی این تصادفات 

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان هم اظهار کرد: در فصل بهار و تابستان این محور ترافیک بیشتری دارد، اما آنچه مهم است و شاهد آن هستیم، عدم توجه برخی از رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که حوادث را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: سبقت‌های غیر مجاز و سرعت‌های بالا عامل اصلی این تصادفات بوده است و حتی اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای مسیر توجه می‌کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.

مردم و حتی بازماندگان وخانواده‌هایی که در این مسیر فرزند، پدر، مادر و خویشان خود را از دست دادند از مسئولان خواستند با تامین اعتبار اقدام عاجلی در اصلاح این محور داشته باشند.

ثبت ۱۲۷ فوتی و مجروح طی یک هفته

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیز از ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم و فوتی بر اثر تصادفات طی هفته گذشته در سیرجان خبر داد و عنوان کرد: ۴حادثه ویژه از تاریخ ۹ خرداد تا به امروز در محورهای شهرستان رخ داده است که اگر هر حادثه پنج یا بیشتر کشته و مصدوم داشته باشد در دسته حوادث ویژه قرار می‌گیرد.

 نبی‌الله حیدرپور افزود : بیشترین مصدومان و فوتی‌ها در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان – بافت است و به گفته کارشناسان اورژانس اغلب این تصادفات به‌دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا