سمنان

۱۱۳ شهید روحانی از سمنان جانشان را پای انقلاب گذاشتند

۱۱۳ شهید روحانی از سمنان جانشان را پای انقلاب گذاشتند

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان پیش از ظهر امروز در مراسم اجلاسیه سراسری شهدای روحانی که به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در شهر مقدس قم و به‌صورت ارتباط زنده تصویری با استان‌ها برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته علما و روحانیان در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ نقش مرجع و هدایت‌کننده‌ای داشته است که همین نقش در پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم و مؤثر بود.

وی افزود: تبیین اندیشه حکومت اسلامی که تئوریسین آن، امام خمینی (ره) بود، از مهم‌ترین اهداف روحانیت است.

حسینی‌دیباجی تصریح کرد: مردمی بودن و پیشگامی در مبارزات سیاسی از دیگر نقش‌های روحانیت است که در دوران ستم‌شاهی بروز و ظهور پیدا کرد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس گفت: از دیگر ویژگی‌های روحانیت، حضوری فعال در دوران دفاع مقدس در مسؤولیت‌های مختلف و در کنار دیگر اقشار مردم بود و روحانی شهید، محمدحسن شریف‌قنوتی به‌عنوان اولین روحانی شهید دفاع مقدس، ازجمله کسانی است که نقش مهمی را در مقاومت خونین‌شهر بر عهده داشت.

وی بیان کرد: تقدیم بیش از چهار هزار شهید روحانی از افتخارات جامعه روحانیت در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و استان سمنان نیز با ۱۱۳ شهید روحانی برگ زرینی را در کتاب افتخارات این استان به ثبت رسانده است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان افزود: روحانیت بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله و در سال‌های اخیر اقدامات جهادی در مقابله با بیماری کرونا، خدمتی دلسوزانه و بی‌منت داشته‌اند.

حسینی‌دیباجی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی گفت: دشمن دنبال آرمان‌زدایی، استقلال‌زدایی، بی‌تفاوت‌سازی نسل جوان و درنهایت سلطه فرهنگی غرب است که باید با معرفی الگوها و شاخص‌های انقلاب در جهاد تبیین یاری گر انقلاب باشیم.

این مراسم که با حضور مسؤولان استانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای گمنام ستاد سپاه استان سمنان به‌صورت ارتباط زنده تصویری با محل برگزاری اجلاسیه در شهر مقدس قم برگزار شد، مزین به عطر معنوی شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس شد.

نخستین کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور با شعار «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر»در شهر مقدس قم با پیام مقام معظم رهبری و با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

اجلاسیه ۱۱۳ شهید روحانی استان سمنان نیز در ۶ خردادماه سال جاری و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا