خراسان رضوی

۱۴۰۶ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری مشهد طی یک ماه گذشته وصول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر و در دفاع از لایحه دوفوریتی وصول‌بخشی از مطالبات شهرداری از موسسه ملل، گفت: وضعیت نقدینگی شهرداری در حال حاضر مناسب نیست و برای رفع بخشی از این مشکل جلسات فشرده‌ای طی دو هفته گذشته برای وصول مطالبات در مشهد و تهران برگزار شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه امروز لایحه دوفوریتی را برای وصول بخشی از مطالبات موسسه ملل جهت کاهش مشکل نقدینگی شهرداری به شورای شهر ارائه داده‌ایم، اظهار کرد: در کنار این لایحه تفاهم نامه‌های دیگری نیز برای وصول مطالبات شهرداری از سایر بخش‌ها در حال انجام است که به مرور برای تصویب به شورا ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد بسیاری از پیمانکاران بیش از ۱۰ ماه است که مطالباتی دارند و باید پرداخت شود؛ بخش کوچکی از این مطالبات با تصویب این لایحه پرداخت می‌شود.

ارجائی اضافه کرد: از آغاز دوره جدید مدیریت شهری تا امروز با کمک علی بن موسی الرضا، تلاش همکارانم و حمایت‌های شورای اسلامی شهر ۱۴۰۶ میلیارد تومان از مبالغی که وصول آنها دچار نقص شده بود وصول شده است.

وصول ۱۷۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از بانک ملل

شهردار مشهد همچنین در حاشیه دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، گفت: تعدادی قرارداد و تفاهم‌نامه از دوره‌های قبلی وجود دارد که مشمول سنوات شده و دچار یک سری مشکلات حقوقی است که باعث شده مبالغی از شهرداری نزد اشخاص حقیقی و حقوقی باقی بماند.

وی افزود: یکی از مطالبات به دلیل مشکلات حقوقی نزد بانک ملل مانده بود که با دو هفته کار فشرده توافقی انجام و در پی آن لایحه‌ای برای تصویب به شورای شهر ارائه شد و خوشبختانه شورا با آن موافقت کرد، با این تفاهم حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری مشهد وصول خواهد شد که بابت همکاری موسسه ملل از آقای جوادی تشکر می‌کنیم.

ارجائی ادامه داد: پس از تایید مصوبه این مبلغ به سرعت وصول و بخشی از طلب بحق پیمانکاران که برخی ۱۰ ماه است پولی دریافت نکرده‌اند، پرداخت خواهد شد.

شهردار مشهد افزود: در حال حاضر مبلغ بالایی را از ناحیه قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که دچار مشکلات حقوقی هستند از اشخاص حقوقی و حقیقی طلبکار هستیم و تا ریال آخرش را وصول و به شهر برخواهیم گرداند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا