سمنان

۱۴۳ برنامه به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‌شود

۱۴۳ برنامه به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش یولن از سمنان، ابوالفضل صیادجو، دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای ۱۴۳ طرح و برنامه اجرایی در این استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (روز جشن درختکاری) در اسفندماه جاری خبر داد.

وی افزود: برگزاری مراسم روز درختکاری در ۱۵ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و محمدرضا هاشمی استاندار سمنان به‌صورت مشترک با شرکت شهرک‌های صنعتی استان و برگزاری دومین مراسم روز درختکاری در ۱۶ اسفند با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان به‌صورت مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از برنامه‌هایی است که برای روزهای نخست و دوم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در نظر گرفته شد.

دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی و دولتی استان هم‌زمان با شهرستان‌هایی که بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و با دعوت از علینقی حیدریان، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و برگزاری مراسم جشن انفال در اداره کل و تقدیر از کارکنان ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

صیادجو ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی در دانشگاه سمنان و مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان چالش‌ها و فرصت‌های منابع طبیعی و محیط زیست در آستانه ورود به قرن پانزدهم، غرس نهال در فضای سبز صدا وسیما مرکز سمنان، نشست با اصحاب رسانه، گل‌باران مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا همراه با نهال‌کاری توسط خانواده شهدا با همکاری بنیاد شهید از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: غرس نهال در بیمارستان کوثر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به یاد شهدای سلامت استان سمنان، افتتاح بوستان روستایی، افتتاح پایگاه اطفای حریق، افتتاح هم‌زمان طرح‌های آبخیزداری، جنگل و مرتع با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار سمنان و مسؤولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به‌صورت ویدئوکنفرانسی از استان البرز، با حضور اساتید دانشگاه و هنرمندان از برنامه‌های روزهای چهارم، پنجم و ششم است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به شعار و روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری «ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی»، این هفته را بهترین فرصت جهت گسترش فرهنگ حفظ و احیاء این نعمت ارزشمند خدادادی دانست.

صیادجو با تأکید بر اهمیت منابع طبیعی به جهت حفظ حیات بشری، حفظ و احیای منابع طبیعی را وظیفه همگان دانست و گفت: از آنجا که منابع طبیعی تجدیدشونده همچون آب، خاک، جنگل و مرتع به‌عنوان بستر حیات و زیربنای توسعه پایدار مطرح است، ضرورت ایجاب می‌کند تا همه اقشار جامعه در حفظ آن تلاش کنند.

وی تأکید کرد: از این رو در راستای ارج نهادن به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، رهبر معظم انقلاب خواستار اهتمام همگانی بیشتر درباره پاسداری از فضای سبز و ترویج امر درختکاری شدند و توصیه هر ساله ایشان برای حفظ جنگل‌ها و مراتع حجت را برای صیانت از منابع طبیعی بر همگان تمام کرده است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: در طول هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اجرای چنین برنامه‌های در شهرستان‌های تابعه استان سمنان توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش فارس؛ ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال به‌عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز جشن درختکاری نامیده می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا