سلامت

۲۸ تیم سیار واکسیناسیون در قم فعال است

به گزارش شنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این افراد با کارت شناسایی مخصوص و دارای هویت به درمنازل مراجعه کرده و در صورت استقبال همشهریان، عملیات واکسیناسیون برای آنها انجام می‌شود.

وی افزود: تیم واکسیناسیون در حال حاضر در محدوده مرکز جامع سلامت زارعی بوده که فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم واکسن را در اختیار همشهریان قرار داده تا آمار واکسیناسیون را ارتقا و به سلامت جامعه کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شده است: این تیم‌های سیار به در منازل مراجعه و در صورتی که هر یک از همشهریان درخواست واکسن داشته باشد، عملیات واکسیناسیون برای آن انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان اینکه واکسیناسیون در قم نسبت به مقیاس کشوری وضعیت مطلوبی ندارد گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون اجرایی کنیم زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، انجام حداکثری واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود. 

سیامک محبی افزود: گام سوم محله محور واکسیناسیون در قم با طرح خانه به خانه از امروز به مدت یک هفته برای افزایش پوشش یکی از محله های مرکزی شهر قم که درصد پایین تری از لحاظ تزریق واکسن نسبت به محله‌های دیگر شهر دارد اجرایی می‌شود.

 وی گفت: در این طرح ۲۴ مرکز  خدمات جامع سلامت در قالب ۲۴ تیم شرکت دارند، که هر تیم شامل واکسیناتور زن و مرد با همکاری نیروهای بسیج از ساعت ۱۳ الی ۱۶ به‌ مدت یک هفته انجام وظیفه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار در کشور ۸۱ درصد می باشد، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام این طرح کارشناسان مرکز بهداشت طی بررسی‌های میدانی و آماری به این نتیجه خواهند رسید که چقدر این طرح می‌تواند در بالا بردن آمار واکسیناسیون در استان مفید واقع شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قم با بیان اینکه گروه‌های مختلف واجد شرایط که تاکنون به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده‌اند، واکسیناسیون را به روزهای بعد موکول نکنند گفت: متاسفانه در کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه شاهد جهش ویروس کرونا از نوع دلتا پلاس هستیم که این موضوع می‌تواند کشور و استان ما را دستخوش تغییرهایی در آینده نزدیک کند، هر چند در حال حاضر شرایط بیماری مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد استانی کرونا، فعالیت مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در میدان روح الله از ساعت هشت تا ساعت ۲۴ است، از این رو از همشهریان تقاضا دادیم در این محدوده زمانی به این مرکز مراجعه شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تزریق واکسن در تمامی مراکز واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز سیار انجام می‌شود.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم بالغ بر یک میلیون و ۲۳۴ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا