سلامت

۳۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود

۳۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار یولن؛ «روح الله مزینانی» روز سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی تولید داخل و دانش بنیان کشور در بوستان شاهد کرمانشاه افزود: این تعداد شامل ۳۶۰ هزار کد ثبت وسیله پزشکی است که از سالیان گذشته تا به امروز ثبت شده و این اقلام کالا از یک پانسمان پیشرفته و چسب زخم تا دستگاهای پیشرفته مثل دستگاه های ام آر آی و شتاب دهنده خطی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در طراحی و تولید تجهزات پزشکی، علوم مهندسی و پزشکی برای طراحی مورد نیاز است، گفت: خوشبختانه در کشور در تمام زمینه ها تقریبا دستاوردهای خوبی داشته ایم.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در حوزه بافت نیز اقلامی که وسیله پزشکی تعریف می‌شوند خوشبختانه به دستاوردهای خوبی رسیده ایم و توان متخصصین ما و دانش آموخته های این حرفه در سالیان اخیر بالا رفته و خروجی این موضوع را می توانیم در نمایشگاه ها ببینیم و به فناوری‌هایی دست پیدا کرده ایم که لبه دانش در سطح دنیا است.

وی یادآور شد: در زمان کرونا تقریبا تمام کشورهای دنیا در زمینه تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شدند ولی ایران در حوزه تشخیص و آزمایشگاهی و حوزه درمان در تجهیزات پزشکی مشکلی نداشت و توانست تولید کافی در کشور داشته باشد.

مزینانی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار تامین کننده، ۲ هزار تولید کننده و سه هزار توزیع کننده اقلام پزشکی در سراسر کشور وجود دارد. افزود: خوشبختانه تمام جراحی هایی که در دنیا انجام می‌شود در ایران نیز وجود دارد این نیست به جز تلاشی که نخبگان و دانش آموختگان در این زمینه دارند.

وی اضافه کرد: با حمایت هایی که از طرف قانون و شعار سال  وجود دارد باید تولید دانش بنیان را حمایت کنیم و این اتفاق و مهم باید روز افزون باشد.

به گزارش یولن، در نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی که مهمترین رویداد سالانه در حوزه تجهیزات پزشکی کشور محسوب می شود ۴۰ شرکت داخلی که عمدتا دانش بنیان هستند حضور دارند.

محصولات عرضه شده در این نمایشگاه که در ۲ حوزه تجهیزات پزشکی مصرفی و تجهیزات پزشکی سرمایه ای دایر شده، ۱۰ تولید کننده از استان کرمانشاه نیز حضور دارند.

این نمایشگاه که با محوریت شرکت های دانش بنیان در حال برگزاری است با هدف معرفی آخرین تولیدات پزشکی داخل کشور و قطع وابستگی به خارج دایر شده است.

این نمایشگاه که همزمان با سی و دومین نشست مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دایر شده تا روز ۱۲ آبان ماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه در بوستان ‌شاهد پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا