سلامت

۳ میلیون عدد سرم به ظرفیت کشور اضافه می‌شود

۳ میلیون عدد سرم به ظرفیت کشور اضافه می‌شود

به گزارش روز شنبه یولن از  روابط عمومی شرکت دارویی تامین، منصور نکویی نیا در مورد آخرین اقدامات شرکتهای تولید کننده دارو برای تامین نیازهای دارویی در کشور، افزود: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزیر از خط تولید سرم  تمام اتوماتیک شرکت دارو پخش و خط تزریقی شرکت بازدید کردند.

وی اظهار داشت:  این خط نخستین خط تمام اتوماتیک و منحصر به فرد به همت و پشتکار جمعی از متخصصین شرکت کارخانجات داروپخش به صورت جهادی و در کوتاه ترین زمان ممکن برای جبران نیازمندیها در این بخش راه اندازی شده است،  مهمترین ویژگی خط جدید سرم پرکنی شرکت کارخانجات داروپخش جنس با کیفیت و شفاف ظرف سرم و همچنین نوآوری بسیار جدید در محل تزریق سرم است، که مانع از ایجاد نشتی در آن می‌شود.

نکویی نیا با اشاره به نیاز کشور به تولید سرم و آنتی بیوتیک گفت: هم اکنون خط سرم کارخانجات داروپخش ماهانه ۳ میلیون واحد تولید دارد که با افتتاح این خط و بهره برداری کامل ازآن بتدریج تولید سرم در کشور به شش میلیون عدد می رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه تامین با اشاره به اینکه در حال حاضر تلاش می کنیم که با به کار گیری تمام ظرفیت‌های موجود توزیع دارو در شرکتهای پخش دارویی این مجموعه شتاب بیشتری بگیرد تا کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد، ادامه داد : در حال حاضر ۸۰۰ قلم دارویی مورد نیاز کشور در مجموعه‌های دارویی تیپیکو در حال تولید و توزیع است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا دارو  با بهترین مواد اولیه تولید شود، تصریح کرد: بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز دارویی در مجموعه های تیپیکو تولید می شود و این مواد از بهترین مواد اولیه تهیه دارو هستند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه بر اساس نیاز کشور داروهای مورد نیاز در سه شیفت در حال تولید هستند، تصریح کرد: برای تولید بیشتر نیروهای جدید به کار گرفته شده و در برخی اقلام تولید دارو صد در صد افزایش داشته است تا هیچ گونه کمبودی در نیاز مردم احساس نشود.

نکویی نیا با اشاره به  افزایش یک میلیون عددی تولید سرم  از ابتدای شروع تولید خط جدید و افزایش آن، تصریح کرد: تا پایان سال این رقم به ۳ میلیون سرم در ماه افزایش خواهد یافت که توان تولید این شرکت به ۶ میلیون سرم در ماه  می رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه زنجیره کامل تولیدات دامی در سه شرکت زیر مجموعه در حال تولید است، ادامه داد: مجموعه شرکتهای دارویی تیپیکو در طی سالیان گذشته بیش از ۳۵۰۰ قلم دارو را تولید کرده اند و کل این مجموعه متعلق به اعضای تامین اجتماعی هستند و همیشه نخستین اولویت و  ماموریت ما تولید داروهای مورد نیاز کشور بوده و در راستای امنیت دارویی کشور پیشگام بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در اربعین حسینی هم در چهار منطقه مرزی پایگاه‌های برای تامین سرم و اقلام دارویی تجهیز شد، گفت: در ۶ ماه گذشته سعی کردیم در کنار دولت مردمی تولید دارو به صورت جهادی انجام شود و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا