بین الملل

۳ هزار نظامی آمریکایی به‌دستور بایدن در شرق اروپا مستقر می‌شوند

۳ هزار نظامی آمریکایی به‌دستور بایدن در شرق اروپا مستقر می‌شوند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، مقامات آمریکایی روز چهارشنبه گفتند که واشنگتن نزدیک به ۳ هزار نیروی اضافی را به لهستان و رومانی می‌فرستد تا متحدان اروپای شرقی ناتو را در مواجهه با آنچه آمریکا به عنوان تهدید روسیه برای حمله به اوکراین توصیف می‌کند، تقویت کند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که یک «اسکادران استرایکر» متشکل از حدود یک‌هزار  نظامی آمریکایی مستقر در آلمان به رومانی اعزام خواهد شد و حدود ۱۷۰۰ نیروی نظامی، عمدتاً از لشکر ۸۲ هوابرد، از کارولینای شمالی، به لهستان اعزام خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سیصد نیروی دیگر نیز از فورت براگ (کارولینای شمالی) به آلمان منتقل می‌شوند.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون توضیح داد: «هدف این بود که پیامی قوی به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ارسال کرده و صادقانه به جهان بگوییم که ناتو برای ایالات متحده و برای متحدان ما مهم است».

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: «ما به صراحت اعلام می‌کنیم که در صورت رسیدن به آن نقطه، آماده دفاع از متحدان خود در ناتو هستیم. امیدواریم که این اتفاق نیافتد».

پیش از این، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز با بیان اینکه از نظر آمریکا، وقوع تهاجمی نظامی علیه اوکراین دیگر قریب‌الوقوع نیست، گفته بود واشنگتن هنوز نمی‌داند رئیس‌جمهور روسیه چه تصمیمی گرفته است. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا