سلامت

۳ هزار و ۵۰۰ مرزنشین گنبدکاووس از خدمت پزشکی بیمارستان صحرایی استفاده کردند

۳ هزار و ۵۰۰ مرزنشین گنبدکاووس از خدمت پزشکی بیمارستان صحرایی استفاده کردند

به گزارش خبرنگار یولن، رسول صلاحی عصر جمعه در مراسم اختتامیه و پایان کار دهمین بیمارستان صحرایی گلستان در شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس افزود: این بیمارستان به مناسبت هفته بسیج و مطابق مصوبه هیات اندیشه‌ورز استان با همکاری و همراهی ۱۵ ارگان و نهاد با ظرفیت نیروی ۲۵۰ نفر برپا شد تا به مردم خدمات صادقانه ارائه نمایند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار پزشکان متخصص جامعه پزشکی گلستان و گنبدکاووس در ۱۴ رشته از جمله “جراحی عمومی، قلب، چشم، ارتوپدی، زنان و زایمان، پوست، نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، دندانپزشکی، رادیولوژی، داخلی و عفونی، اطفال، طب سنتی، بینایی سنجی و تغذیه به مردم بخش مرزی داشلی برون این شهرستان خدمات ارائه کردند.

صلاحی ادامه داد: در ارائه خدمات پزشکی بیمارستان صحرایی به مردم سیستم ارجاع نظام سلامت به صورت الکترونیکی انجام شد و بیمارانی که با تشخیص پزشک نیاز به دارو داشتند، داروی رایگان به آنها داده شد.

مسوول بیمارستان صحرایی اینچه برون همچنین گفت: بیمارانی که در این بیمارستان ویزیت شدند و نیاز به عمل جراحی دارند با معرفی نامه‌ای که به آنها داده می‌شود، می‌توانند ظرف یک تا ۲ هفته به مراکز درمانی گنبدکاووس مراجعه و خدمات را رایگان دریافت نمایند.

وی با قدردانی از همکاری ۱۵ ارگان استانی و شهرستانی و نیز بخشداری و شهرداری اینچه برون و خیرین سلامت در برپایی بیمارستان صحرایی، افزود: حضور کارشناسان بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی و همچنین کادر پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس قابل تقدیر بود.

صلاحی اضافه کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخودار بخش داشلی برون گنبدکاووس علاوه بر ایجاد موج عظیم نشاط آفرینی اجتماعی، در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب و خدمت رسانی بی منت به مردم انجام شد.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۲۹ روستا و ۲ نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا