البرز

۴۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی فردیس رهاسازی شد

۴۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی فردیس رهاسازی شد

علیرضا بدری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس از رهاسازی بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی فردیس با هدف حفظ این اراضی و تامین امنیت غذایی، در اولویت امور جهاد کشاورزی قرار دارد. 

وی افزود: در این راستا حسب دستور دادستان شهرستان، در خیابان خلیلی و کوچه باغ مظفر واقع در بلوار جلال لو موارد متعددی از تغییر کاربری غیرمجاز شناسابب و بیش از ۴۰ هکتار معادل ۴۰۰ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغ‌ها، به ارزش معادل ۸۸۰ میلیارد تومان به وضع سابق بازگردانده شد.

 این مقام مسؤول گفت: ۴۰۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز به مساحت تقریبی ۸۵۰۰ مترمربع، ۷ مورد بنا به مساحت تقریبی ۸۰۰ مترمربع، ۸ مورد فونداسیون به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع، محوطه سازی و ایجاد راه بیش از ۵۰ مورد به مساحت تقریبی ۶۰۰۰ مترمربع، ۱۰ مورد استخر به مساحت ۸۰۰ مترمربع از جمله مواردی است که در باغ های این منطقه شناسایی و قلع و قمع شد.

وی همچنین ۶ مورد گودبرداری به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، ۲۰ مورد دپو مصالح به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع، ۶ مورد انباری و سرویس به مساحت ۲۰۰ مترمربع را از جمله موارد فوق ذکر کرد که به حالت اولیه اعاده شد.

بدری با تاکید بر لزوم حفظ اراضی کشاورزی، از شهروندان خواست هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا