سلامت

۶ راهکار برای کاهش استرس شریک زندگی

۶ راهکار برای کاهش استرس شریک زندگی

گروه یولن زندگی- فقط اخبار را روشن کنید یا رسانه های اجتماعی را باز کنید، فشار خون شما افزایش می یابد. در واقع، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند محرک استرس باشد و همه ما به طور روزانه سهم خود را از آنها تجربه می‌کنیم. همچنین زمانیکه مشاهده می کنیم شریک زندگی ما از دوره های شدید استرس رنج می برد، این وضعیت نیز به همان اندازه موارد یادشده استرس آور است. 

شاهد بودن می تواند ناراحت کننده باشد و حتی می تواند در روابط ما تنش ایجاد کند. شاید سخت ترین قسمت این داستان این است که ما به شدت طالب کمک کردنیم، اما اغلب در مورد اینکه بهترین رویکرد ممکن چه می تواند باشد، گیج هستیم. هیچ روش یکسانی برای همه وجود ندارد که وقتی شریک زندگیتان استرس دارد چه کاری باید انجام دهید، اما در این گزارش به موارد عمومی اشاره شده است که انجام دادن آنها می تواند کمک شایانی به کاهش استرس شریک زندگی شما بکند.

بدون قضاوت گوش دهید و احساسات وی را تأیید کنید

وقتی استرس داریم، اغلب حتی به دنبال مشاوره نیستیم، بلکه نیاز به شنیده شدن احساساتمان داریم. دکتر«راشل اونیل»، مشاور بالینی حرفه‌ای در اوهایو، پیشنهاد می‌کند: نگرانی‌های همسر یا شریک زندگی خود را تأیید کنید و بدون حل مشکل، به آنها گوش دهید. اگرچه ارائه راه حل برای این نگرانی ها می تواند وسوسه انگیز باشد، اما گاهی اوقات افراد فقط مکانی می خواهند تا استرس خود را تخلیه کنند.

علاوه بر اینکه شنونده خوبی باید باشید، مهم است که روش صحیح پاسخگویی به استرس را به شرکای خود دیکته نکنیم، بلکه تشخیص دهیم که همه ما متفاوت هستیم.«کریستین تولمن»، مشاور حرفه‌ای در آیداهو توضیح می‌دهد: سعی نکنید مسائل را برای آنها درست کنید یا نحوه واکنش آنها به استرس را کنترل کنید. تنها به آنها اجازه دهید که با شما احساس امنیت کنند. تنها بندری در طوفان باشید.

هر روز چند کار کوچک انجام دهید تا زندگی شریک زندگی خود را آسان تر کنید

راه های زیادی برای ابراز نگرانی یا مراقبت از همسرتان وجود دارد.  با این حال، گاهی اوقات شریک زندگی شما ممکن است مایل نباشد مستقیماً در مورد آنچه که او را آزار می دهد صحبت کند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید کارهای کوچکی انجام دهید تا نشان دهید که از احساسات وی آگاه هستید و می خواهید به کاهش استرس او کمک کنید.

«جیل ای داینو»، مددکار اجتماعی بالینی از نیویورک می‌گوید: ابراز مراقبت و نگرانی به روش‌های مختلف می‌تواند تأثیر قدرتمندی داشته باشد. او پیشنهاد می کند: یک وعده غذایی یا فعالیت مورد علاقه در پایان یک روز سخت می تواند به فرد کمک کند که از او مراقبت می شود.

۶ راهکار برای کاهش استرس شریک زندگی

یاد بگیرید که علائم استرس را شناسایی کنید

باز هم، از آنجایی که همه افراد مستقیماً ابراز نمی کنند که استرس دارند، تشخیص علائم استرس در شریک زندگی خود می تواند برای شما مهم باشد.اغلب اوقات، این وضعیت، با ایجاد یک تغییر در عادات نشان داده می شود – که شما به خوبی آن را تشخیص خواهید داد زیرا شریک زندگی خود را از نزدیک می شناسید.

«سینتیا کتچینگ» روانشناس از ویرجینیا توضیح می دهد: تغییر در عادات غذا خوردن یا خوابیدن، سردردهای مکرر یا معده درد، ناتوانی در تمرکز یا انجام وظایف برخی از مسائلی هستند که ما در هنگام وجود استرس شروع به شنیدن آنها می کنیم. اگر این علائم را در شریک زندگی خود می شناسید، توجه داشته باشید که علت آنها می تواند استرس باشد.

نحوه تجربه استرس در مردان و زنان متفاوت است

البته تفاوت‌ها در نحوه مدیریت استرس زنان و مردان عمومیت دارد، اما مهم است بدانید این تفاوت‌ها ممکن است عاملی برای شما یا همسرتان باشد که چرا ممکن است در مورد یافتن بهترین روش برای کمک به شریک زندگی احساس سردرگمی کنید.«سینتیا کچینگ» توضیح می‌دهد: مردان و زنان به دلیل هورمون‌های استرس، واکنش های متفاوتی به استرس نشان می‌دهند. زنان بیشتر به احساسات و عواطف توجه می کنند، در حالی که مردان بیشتر به اعمال عمل علاقه بیشتری دارد.

از این رو، یک زن به طور کلی ترجیح می دهد که آرامش و عشق را به شکل حمایت عاطفی دریافت کند، در حالی که یک مرد اغلب برای دریافت کمک از طریق فعالیت ها یا سایر راه های فیزیکی تمایل بیشتری دارد.

مراقبت از خود را در اولویت خود قرار دهید تا بتوانید برای شریک زندگی خود قوی باشید 

شما نمی توانید از یک فنجان خالی آب بریزید، بنابراین اگر استرس شریک زندگی شما باعث ایجاد استرس در شما می شود، مهم است که مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. سینتیا کچینگس می گوید: مراقبت از خود مهم است، زیرا باید از خود مراقبت کنیم تا زمانی که دیگران به ما نیاز دارند به اندازه کافی قوی باشیم.

مراقبت از خود می تواند به شکل ورزش، مدیتیشن یا درمان باشد. مهم است که حداقل یک نفر خارج از رابطه خود (یک دوست، یک درمانگر و غیره) داشته باشید تا درباره آنچه که با شریک زندگی شما اتفاق می افتد، صحبت کند. با این کار شما نه تنها به نیازهای خود توجه خواهید کرد، بلکه کمتر احتمال دارد که استرس بیشتری را به سطوح استرس افزایش یافته شریک زندگی خود اضافه کنید.

۶ راهکار برای کاهش استرس شریک زندگی

اگر سطح استرس غیرقابل کنترل شد، به شریک زندگی خود کمک کنید تا از بیرون کمک بگیرد

اگر سطح استرس شریک زندگی شما تاثیر شدیدی بر زندگی و عملکرد او دارد و یا باعث اضطراب یا افسردگی وی شده است ، وقت آن رسیده است که به دنبال درمان باشید.چگونه می توانید بفهمید که استرس همسرتان به این حد رسیده است؟ خوب، گاهی اوقات افزایش سطح استرس کوتاه‌مدت است، اما گاهی اوقات می‌تواند تأثیرات شدیدی بر زندگی یا روابط یک فرد داشته باشد.

جیل ای داینو می‌گوید: میزان استرس می‌تواند غیرقابل کنترل شود و تأثیرات شدیدی در رابطه داشته باشد. او توضیح می دهد: در آن مرحله مهم است که بتوانید از شریک زندگی خود در مراقبت از خود و دریافت کمک از بیرون در صورت نیاز حمایت کنید. نتیجه نهایی؟ مهم است که به یاد داشته باشید که همه ما به استرس واکنش متفاوتی نشان می‌دهیم، اما ارائه همدلی و مراقبت بدون قضاوت همیشه در مواقعی که شریک زندگی شما پرتنش است بهترین راه حل است.

با این حال، به همان اندازه مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه نمی توانید کسی باشید که شریک زندگی خود را «نجات می دهد». اگر همه چیز از کنترل خارج می شود، یکی از سخاوتمندانه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به همسرتان کمک کنید تا این موضوع را تشخیص دهد و یک برنامه دلسوزانه و موثر برای مقابله با استرس و احساس بهتر ارائه دهید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا