سمنان

۷ مدال؛ حاصل تلاش دانش‌آموزان سمنان در المپیادهای علمی کشور

۷ مدال؛ حاصل تلاش دانش‌آموزان سمنان در المپیادهای علمی کشور

به گزارش یولن از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر آخرین نتایج باقی‌مانده از رقابت دانش‌آموزان در المپیادهای علمی کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

وی گفت: دستاورد تلاش و حضور دانش‌آموزان استان سمنان در این دوره از المپیادها، هفت مدال بود که نسبت به دوره گذشته رشد ۱۷۵ درصدی داشت، یعنی حدود دو برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: المپیادهای علمی یکی از برنامه‌های سالانه وزارت آموزش و پرورش در جهت تقویت روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان است.

دستورانی افزود: هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش‌آموزان دارای استعداد و توانمندی‌های علمی ویژه است.

وی اضافه کرد: آینده نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش‌آموزان جوان و مستعد کشور است و حمایت، تقویت و راهنمایی، به‌منظور بهبود و ارتقای سطح دانش آنان، تأثیر به‌سزایی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: دانش‌آموز علی صرفی از دبیرستان شهید بهشتی دامغان مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت را کسب کرده است.

دستورانی عنوان کرد: دانش‌آموزان امیررضا مزینانی از دبیرستان شهید بهشتی دامغان در المپیاد کامپیوتر، زهرا پورمرادی از دبیرستان معلم میامی در المپیاد علوم زمین، فاطمه احسانی از دبیرستان فرزانگان سمنان در المپیاد اقتصاد و مدیریت و علی نجار از دبیرستان شهید بهشتی سمنان در المپیاد ریاضی موفق به گرفتن مدال نقره شدند.

وی تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان الهه عباسپور از دبیرستان فرزانگان سمنان در المپیاد ادبی و ریحانه حسنی از دبیرستان فرزانگان سمنان در المپیاد تفکر و کارآفرینی صاحب مدال برنز شده‌اند.

به گزارش فارس؛ از ۸۰۵ دانش‌آموز استان سمنان که در مرحله مقدماتی این دوره از المپیادهای علمی دانش‌آموزی شرکت کرده بودند، ۵۷۷ نفر به مرحله استانی و ۱۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت هفت نفر به مدال رسیدند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا