سلامت

۸۲ درصد گروه هدف اصناف دامغان در برابر کرونا واکسینه شدند

محمدحسن امینیان روز یکشنبه در گفت و گو با یولن، افزود: طبق آخرین آمار اتاق اصناف، از بین گروه هدف اصناف دامغان تاکنون ۸۲ درصد دُز اول و ۶۲ درصد هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند. 

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن دامغان در بین شهرهای قرمز کشور، از دیروز شنبه نظارت و بازرسی‌ها به منظور اجرای صحیح طرح افزایش یافته است. 

امینیان تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل کشوری مبنی بر لزوم واکسینه شدن اصناف، تیم مشترک بازرسان اتاق اصناف، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناسان مرکز بهداشت و اماکن، از واحدهای صنفی شهر بازدید کردند و با افرادی که واکسن نزده باشند برابر قانون مقابله می‌کنند. 

رییس اتاق اصناف دامغان اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، به‌دلیل حفظ سلامت مردم در پیشگیری از بروز موج ششم کرونا، گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار از تاریخ نهم آبان تا اطلاع ثانوی تعطیل و مجاز به فعالیت صنفی نیستند، در غیر اینصورت فعالیت آن‌ها تخلف است و مورد برخورد قانونی توسط مراجع مربوطه قرار می‌گیرند.

به گزارش یولن، در شهر دامغان حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد و حدود ۱۵۰ واحد صنفی فاقد جواز و یا در حال تهیه جواز کسب هستند. 

طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در روز شنبه هشتم آبان ۱۴۰۰ اعلام شد، شهرهای شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا