خراسان رضوی

۸۵درصد از فوت‌شدگان کرونا واکسن دریافت نکرده بودند

به گزارش یولن از مشهد به نقل از وبدا، دکتر محمدعلی کیانی در اجلاس آمادگی شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با موج ششم بحران کرونا، اظهار کرد: از هفته‌ قبل تعدادی از استان‌های کشور وارد موج ششم کرونا شده‌اند اگرچه خوشبختانه تا این لحظه خراسان رضوی وارد این موج نشده است، اما احتمال ورود این استان از هفته آینده به موج ششم وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: باید تا قبل از آغاز موج جدید مشکلات و چالش‌های تمامی شهرستان‌های زیر پوشش در حوزه‌های بهداشت و درمان شناسایی شود تا با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در معاونت‌های مربوطه این نواقص قبل از ورود به موج ششم بحران کرونا برطرف گردد.

وی اضافه کرد: ما بیشتر به دنبال اقناع‌سازی و فرهنگ‌سازی در بحث واکسیناسیون کرونا هستیم و این نکته بسیار مهم قابل تامل بوده و آن اینکه ۸۵ درصد از فوت‌شدگان کرونا این واکسن را دریافت نکرده بودند.

کیانی با اشاره به ممنوع بودن حضور کارکنان واکسن نزده در محل کار بیان کرد: ما به دنبال این نیستیم که کسی را از کار و فعالیت منع کنیم، اما برای ما مهمتر از هرچیز سلامت مردم است و می‌خواهیم که با انجام واکسیناسیون جمع زیادی از شاغلان واکسینه شوند تا دغدغه‌هایمان در این خصوص برطرف گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در موج پنجم بحران کرونا روزهای بسیارسختی را با وجود ویروس دلتا تجربه کردیم، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا با کسب تجربه کافی از موج قبلی تکرار این وضعیت را در موج ششم شاهد نباشیم و به‌ همین جهت بر آمادگی کامل تمامی مجموعه‌ها تاکید داریم.

وی افزود: اگر دستگاه اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور و یا هر چیز دیگری داریم باید متناسب با نیازمان باشد و از مسئولان مربوطه در شهرستان‌ها می‌خواهیم که ضمن معرفی یک فرد متخصص و با تجربه در بحث تامین نیازهای حقیقی، نگاه شهری را به ملی تغییر دهند و بدانند که ما هیچگونه کوتاهی در تامین نیازهای حقیقی نداریم.

کیانی ادامه داد: درخواست دیگرمان از روسای بیمارستان‌ها بوده و آن اینکه نیروی متخصص را در بخش‌های مختلف از جمله ICU به‌کار گیرند و مدیران حوزه غذا و دارو هم تامین داروها را متناسب با نیازها داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: دستورالعمل جدید خدمات‌رسانی به بیماران سرپایی در حوزه‌های دارو، بهداشت و درمان تدوین شده و در اختیار تمامی شبکه‌ها قرار گرفته است.

در این نشست مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان ضمن ارائه گزارش عملکرد ۲۰ ماهه کرونایی‌شان، سوالات و درخواست‌های خود را مطرح کردند و دکتر کیانی ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده، اقدام لازم را جهت پیگیری درخواست‌ها صورت داد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا