خراسان جنوبی

۹۰درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شد

۹۰درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شد

سید احمد برآبادی مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن از بیرجند اظهار داشت: از سال‌های گذشته کار جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تهیه اطلس مردم نگاری در شهرستان‌های استان شروع شده که باید تدوین می‌شد اما با توجه به تخصیص کم اعتبارات در چند سال گذشته هنوز این کار به پایان نرسیده است.

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: چون طبس دیرتر به خراسان جنوبی ملحق شد کار جمع‌آوری اطلاعات در این شهرستان در حال انجام می‌باشد که حدود ۷۰ درصد آن تاکنون انجام شده است.

وی اضافه کرد: تدوین اطلاعات مربوط به مردم نگاری در شهرستان‌های فردوس و بشرویه به اتمام رسیده و در شهرستان‌های درمیان و سربیشه هم تا حدودی انجام شده و در بقیه شهرستان‌ها در حال پیگیری است.

به گفته وی در مجموع ۹۰ درصد کار تهیه اطلس مردم نگاری استان انجام شده است و با تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱ کار تدوین آن نیز به اتمام خواهد رسید.

برآبادی با اعلام اینکه ۸۰ درصد طرح جامع گردشگری استان انجام شده است، گفت: تاکنون دو فاز این طرح انجام شده و اگر اعتبار مورد نیاز تأمین شود سال آینده این طرح به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح جامع گردشگری استان با همکاری دانشگاه بیرجند در حال انجام است و در آن اطلاعات مورد نیاز گردشگران مانند فضاها، اولویت‌ها و مقاصد گردشگری خراسان جنوبی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۶۳۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا