سلامت

۹۵۰ هزار کردستانی پزشک خانواده دارند

۹۵۰ هزار کردستانی پزشک خانواده دارند

انور اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار یولن اظهار داشت: طرح پزشک خانواده(نظام ارجاع شهری) از سال ۱۳۹۹برای نخستین‌بار در کشور بصورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه و بویراحمد اجرا شد.

وی افزود: این طرح ویژه خانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان بود و تاکنون ۴۰۰هزار نفر از جمعیت شهری استان که از بیمه رایگان سلامت (بیمه همگانی) برخوردارند زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند، علاوه بر آن ۵۵۰ هزار نفر از روستاییان استان نیز پزشک خانواده دارند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان  یادآور شد: در راستای اجرای این طرح در شهرها هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرارگرفته اند اما در روستاها محدودیت جمعیت تحت نظر پزشک وجود ندارد مگر اینکه آمار به چهار هزار نفر برسد که تعداد از یک پزشک به ۲ پزشک می رسد.

به گفته وی هم اکنون این طرح در استان به خوبی پیش رفته و هفت پزشک نیز پشت نوبت برای اخذ قرارداد با این طرح هستند که مربوط به سنندج است اما جمعیت بیمه شده در مرکز شهر نداریم که منتسب شوند مگر اینکه برای مناطق حاشیه درخواست دهند.

اسماعیلی یادآور شد: افرادی که به این طرح منتسب شده اند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزداروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت خواهند کرد.

طرح پزشک خانواده(نظام ارجاع شهری) ویژه بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی(رایگان) است که محدودیت دسترسی به بخش خصوصی دارند و دفترچه‌های بیمه‌ای آنان فقط در مراکز دولتی اعتبار دارد.
 
در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا