سمنان

۱۳۰۰ میلیارد ریال به آبخیزداری و بیابان‌زدایی در سمنان اختصاص یافت

۱۳۰۰ میلیارد ریال به آبخیزداری و بیابان‌زدایی در سمنان اختصاص یافت

به گزارش یولن از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: خشک‌سالی، تغییر الگوی بارش و خیزش گردوغبار ازجمله نشانه‌های تغییر اقلیم در استان سمنان و کشور است که کارشناسان اجرای طرح‌های آبخیزداری را با هدف تأثیرگذاری بر جمع‌آوری آب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت سیل را از راهکارهای مقابله با این پدیده چالش‌برانگیز می‌دانند.

وی گفت: دولت اعتبارات مناسبی را برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان مصوب کرده که با توجه به وجود نقشه راه اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری و نیروی انسانی متخصص در استان، این اعتبارات می‌تواند تأثیر بسزایی در عملیاتی شدن آن داشته باشد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کل اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی این استان مصوب شده است.

مرادی‌حقیقی ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان در سال گذشته به‌تازگی برای بخش‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان اختصاص یافت.

وی افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش آبخیزداری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده از سال‌های قبل و طلب پیمانکاران و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های احیای مراتع و بیابان‌زدایی است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، برای سال جاری، از محل تخصیص اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم، اجرای ۱۱ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری برای پوشش ۱۰۰ هزار هکتار وسعت حوزه‌های آبخیزداری استان سمنان پیش‌بینی شده است.

مرادی‌حقیقی با بیان اینکه مطالعات در بخش آبخیزداری استان انجام شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد از این اعتبار در سال جاری و ۵۰ درصد دیگر در سال آینده محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها به‌خصوص طرح‌های آبخیزداری در مناطقی اجرا می‌شود که کار مطالعاتی آن‌ها انجام شده و در فاز اجرایی قرار دارند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا