کرمان

آزادی ۳۶۸ نفر از زندان رفسنجان توسط ستاد دیه

آزادی ۳۶۸ نفر از زندان رفسنجان توسط ستاد دیه

به گزارش خبرگزاری یولن؛ سیدحجت‌الله موسوی‌قوام در دیدار با امام جمعه و فرماندار رفسنجان اظهار کرد: ستاد دیه استان کرمان از سال ۸۰ راه اندازی شد و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد قوت گرفت.

وی بیان کرد: در این ستاد زندانیانی که دارای جرائم غیرعمد هستند و بضاعت مالی ندارند، شناسایی و گره‌گشایی می‌شود که در استان کرمان از زمان تأسیس ستاد دیه بیش از ۵۰۰۰ زندانی با کمک خیّران و ارائه تسهیلات از زندان‌ها آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در تشریح برنامه‌های آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان رفسنجان، گفت: از سال ۸۳ تاکنون با برگزاری ۲۱ جشن گلریزان مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری و با این بودجه ۳۶۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان آزاد شدند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم و ارزنده در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزاری جلسات صلح و سازش است، اضافه کرد: در رفسنجان ستاد دیه توانسته با جلسات صلح و سازش، از شاکیان مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال تخفیف بگیرد.

امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست آزادسازی زندانیانی که جرائم غیرعمد دارند را امری خداپسندانه دانست و افزود: انفاق گاهی با مال، گاهی با جان و گاهی نیز با آبروست که اگر با ایثار همراه باشد، مانع هلاکت اجتماع، سبب زیادی و جایگزینی مال، ایجاد روح فداکاری در انسان و آمرزش گناهان می‌شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری در ادامه ضمن قدردانی از ستاد دیه استان به سبب برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن گلریزان و تشویق افراد جامعه به کار خیرخواهانه به ویژه آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان، گفت: همین نشان دادن کار خیر خود امر به معروف و تشویق به کار خیر است. 

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا