سمنان

تدوین برنامه تحولی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ تبدیل حرفه‌های موردنیاز بازار به رشته‌های دانشگاهی

تدوین برنامه تحولی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ تبدیل حرفه‌های موردنیاز بازار به رشته‌های دانشگاهی

به گزارش یولن از سمنان، سیدعلی موسوی بعدازظهر امروز در سمینار نگاه نو به توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت کشور ضمن بیان اینکه اکنون دانشگاه‌های نسل چهار دنیا مهارت‌محور و در خدمت جامعه هستند، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای بر مبنای ضرورت اجتماعی، ضرورت آموزشی، ضرورت فناوری و ضرورت اقتصادی استوار است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگران مورد نیاز بازار کار از مهم‌ترین اهداف نظام آموزش عالی بیشتر کشورها است، تأکید کرد: همه کشورهای پیشرفته دنیا شایستگی افراد را در بینش و مهارت و دانش بررسی می‌کنند و شکل اجرای آموزش بر این اساس است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در تمام کشورهای دنیا بیان کرد: محور توسعه کشورها، تمرکز بر آموزش مهارت‌محور است.

موسوی با تأکید بر اینکه همکاری بین دانشگاه و صنعت باید هماهنگ باشد، افزود: حرفه‌های مورد نیاز بازار کار باید به‌عنوان رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

وی بازبینی عناوین رشته‌های فناوری، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و انجام پژوهش‌های مسأله‌محور را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دانست.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تأکید کرد: کنسرسیوم صنعتی این دانشگاه ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی شامل رسته صنایع نفت، گردشگری، پوشاک و غذایی با مطالعه اسناد بین‌المللی و بر اساس استاندارد IC تعیین کرد و برای تحقق شعار سال بر آن‌ها تمرکز می‌کند.

موسوی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس شعار سال، برنامه تحولی تدوین کرد تا در همه حوزه‌های زیرمجموعه این دانشگاه شامل ۱۸۰ دانشکده، این برنامه تحولی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا