سلامت

یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر خون اهدا کردند/خراسان شمالی وکردستان در صدر اهدا کنندگان

یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر خون اهدا کردند/خراسان شمالی وکردستان در صدر اهدا کنندگان

به گزارش یولن از سازمان انتقال خون ایران، عباس صداقت با ابراز مسرت از احساس مسؤولیت هموطنان نوع دوست و اهداکنندگان همیشه همراه سازمان انتقال خون ایران، افزود: در ۷ ماهه سالجاری ۴ میلیون واحد محصولات و فرآورده های خون مورد نیاز مراکز درمانی کشور فرآوری و تأمین شد که بدین ترتیب، شبکه ملی خون رسانی کشور در این شاخص رشد ۱۱.۷۶ درصدی را، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب کرده است.  

کدام استان ها در اهدای خون پیشقدم بودند

وی ادامه داد: استان های خراسان شمالی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و همدان به ترتیب با بیش از ۳۷ درصد، نزدیک به ۳۱ درصد، نزدیک به ۲۶ درصد و بیش از ۲۵ درصد بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان های کشور در ۷ ماهه سالجاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، به خود اختصاص داده اند.  

سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: در استان تهران نیز شاهد رشد ۲۲ درصدی شاخص اهدای خون در ۷ ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم

 شاخص اهدای خون بانوان همچنان پایین است

صداقت گفت :“شاخص اهدای خون بانوان” در کشور در ۷ ماهه سالجاری همچنان به صورت چشمگیری کمتر از متوسط کشورهای توسعه یافته و حدود ۴.۵ درصدبود.  

وی خاطرنشان کرد: بانوان استان های لرستان و کردستان با بیش از ۹ درصد و خراسان شمالی با نزدیک به ۸ درصد اهدای خون، بیشترین مشارکت را طی این مدت نسبت به سایر استان ها از خود نشان داده اند.  

صداقت اعلام کرد: در ۷ ماهه  سالجاری  ۲۰۶ هزار نفر از اهداکنندگان خون،  “اهداکننده بار اول” بودند که  ۱۶ درصد از کل موارد اهدای خون را در طی این مدت شامل می شوندو بر همین اساس در همین بازه زمانی  ۸۴ درصد از اهداکنندگان را، اهداکنندگان مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدای خون درسال) و باسابقه تشکیل داده اند.  

جوانان برای اهدای خون بیشتر مشارکت کنند

وی تاکید کرد: سازمان انتقال خون ایران امید دارد با توجه به تغییر هرم جمعیت اهداکنندگان (به سمت سالمندی) و لزوم مشارکت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان در تأمین ذخایر خون و فرآورده های خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران عزیز کشورمان، سنت حسنه اهدای خون توسط هموطنان گرامی استمرار یابد و در طول یک سال، ضریب تبدیل اهدای بار اول به اهدای مستمر خون با سرعت و شتاب بیشتری در کشورمان رخ دهد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا