هرمزگان

استاندار هرمزگان: سیل به ۲۷۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی بندرعباس خسارت وارد کرد

استاندار هرمزگان: سیل به ۲۷۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی بندرعباس خسارت وارد کرد

به گزارش یولن از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز جمعه به‌منظور بازدید از روستاهای بخش شمیل و تخت، با همراهی محمدآشوری و احمد مرادی نمایندگان مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و شماری از مدیران استانی و شهرستانی عازم این مناطق شد.

استاندار هرمزگان در نخستین مقصد بازدیدهای امروز به روستای سرخنگی در بخش شمیل بندرعباس رفت و به مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان دستور داد، اصلاح شبکه برق در این منطقه در اولویت قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این سفر، استاندار با حضور در مرکز بخش شمیل، ضمن گفت‌وگو با اعضای شورای اسلامی، دستور داد مطالعات امکان سنجی احداث پل در این منطقه انجام و روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در ورودی این دهستان به سمت بخش تخت توسط بنیاد مسکن و اداره کل راهداری پیگیری شود.

دوستی همچنین پس از آن به روستای زهوکی بخش تخت بندرعباس رفت و از باغ ها و مزارع کشاورزی آسیب دیده از سیل و تگرگ بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در حاشیه بازدیدهای امروز با بیان اینکه علاوه بر سیلاب، بارش تگرگ نیز در برخی از مناطق باعث شد در مجموع به ۲هزار و ۷۰۰هکتار از زمین های زراعی و باغی در بخش شمیل و تخت آسیب جدی وارد شود.

دوستی افزود: زمین‌های زراعی و باغی در برخی مناطق دچار تخریب ۱۰۰درصدی شده که به‌دلیل خسارت‌های وارده، امکان تأخیر دوساله در برداشت محصول وجود دارد.

استاندار هرمزگان گفت: بررسی‌های کارشناسی و برآورد خسارت ها منجر به تصمیماتی شده که امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارت های وارده را با استمهال تسهیلات و کمک‌های دولتی جبران کنیم و مردم بتوانند به‌عنوان موتورهای محرکه اصلی  تولید در بخش کشاورزی، به فعالیت خود ادامه دهند.

بازدید از سد شمیل و نیان، پل جاماش و بزرگترین سد تغذیه مصنوعی هرمزگان در بخش تخت، از دیگر برنامه امروز سفر استاندار هرمزگان به بخش تخت و شمیل بود.
انتهای پیام/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا