فارس

اما و اگرهای افزایش قیمت وسایل گرمایشی در آستانه سرما/ عمده‌فروشان تا ۷ درصد مجاز به افزایش قیمت هستند

به گزارش یولن از شیراز، افزایش ۸۰ درصدی قیمت آهن، افزایش قیمت وسایل گرمایشی از بخاری و هیتر و… به دنبال داشته است.

 این خبری است که طی روزهای اخیر در سایت‌های اقتصادی و رسانه ها، کم و بیش دیده می‌شود.

 با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار گرفته‌ایم و تقاضا برای خرید وسایل گرمایشی روزافزون خواهد بود، این افزایش قیمت بر قدرت خریدِ قشر آسیب پذیر حتی قشر متوسط، اثر نامطلوبی خواهد داشت.

افزایش قیمت آهن از یک سو و سوءاستفاده برخی از دلالان از سوی دیگر، بازار لوازم خانگی به ویژه لوازمی مانند وسایل گرمایشی که در این فصل، بیشترین تقاضا را دارد، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

در این میان نظارت مستمر و وسیع بر روند عرضه، از مشکلات بعدی پیشگیری می‌نماید و زمینه هر گونه سوءاستفاده را از بین می‌برد

اجرای طرح نظارت بر فروش وسایل گرمایشی

در همین راستا معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن فارس به خبرنگار فارس در شیراز می‌گوید: طرح نظارتی بر فروش کالاهای گرمایشی از پانزدهم آبان آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مهدی حسنی ادامه می‌دهد: در همین زمینه، بیشترین نظارت بر کار عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و انبارداران انجام می‌شود  و ورودی و خروجی کالا از انبارهای سطح استان کنترل خواهد شد، در روند اجرای طرح نظارتی، هماهنگی با اتحادیه لوازم خانگی نیز مستمر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال هنوز میزان افزایش قیمت وسایل گرمایشی اعلام نشده است، می‌گوید: از آنجا که هنوز هوا زیاد سرد نشده و تقاضا برای خرید بخاری اندک است همچنین موجودی انبارها از ماه‌های قبل باقی مانده است، هنوز افزایش قیمت اعلام نشده است اما با کاهش دما و افزایش تقاضا، مجوز افزایش قیمت صادر می‌شود که به طور معمول، ۷ درصد برای عمده فروش، ۳ درصد برای خرده‌فروش و لوازم جانبی وسایل گرمایشی تا ۱۵ درصد اجازه افزایش قیمت خواهند داشت.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به مردم توصیه می‌کند: مردم لوازم خانگی را از نمایندگی‌های مجاز و اماکن معتبر خریداری کنند و برای خدمات پس از فروش به مجوز مراکز توجه کنند، چراکه تعمیراتی که به صورت اینترنتی آگهی می‌شود و آدرس مشخصی ندارد، اعتبار کافی نداشته و مشکل‌ساز خواهند شد که در همین زمینه، سال گذشته شکایاتی وجود داشته است.

حسنی ضمن تاکید بر ثبت اطلاعات کالاها توسط انبارداران، خاطرنشان می‌کند: انبارداران لوازم خانگی باید اطلاعات خروج و ورود کالا را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت کنند و چنانچه به برای ثبت کالای خود اقدام نکنند، وجود کالا در انبار آنها، احتکار محسوب می‌شود.

حسنی همچنین بر برخورد با عرضه کالاهای غیرمجاز وارداتی تاکید نموده و می‌گوید: کالا با برندهای وارداتی غیرمجاز، کالای قاچاق به شمار می‌آید و برخورد با انبارداران متخلف نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا