فارس

اولویت های فرهنگی دسته بندی شوند

به گزارش یولن ار شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در جمع خبرنگاران گفت: زمینه همگرایی در بین مجموعه‌های فرهنگی شهر، روزبه روز تقویت می‌شود و امروزه شاهد یک جریان جدیدی در حرکت فرهنگی شهر شیراز هستیم که امیدواریم این جریان که برخواسته از انقلاب اسلامی است هر روز رشد بیشتری پیدا کند و نتیجه بهتری از فعالیت عزیزان داشته باشد.

وی افزود: جای تردیدی برای متولیان فرهنگی وجود ندارد که شیراز در طول دو دهه گذشته دچار آسیب هایی فرهنگی شده است،  لذا موضوع فرهنگ و ادب نگرانی همه دغدغه مندان بوده است.

آیت الله دژکام به نفی کردن کار دیگران توسط افراد اشاره کرد و افزود:  هرکس کار خیری را در استان انجام داده است، پیش خداوند است و با نفی کردن ما هم چیزی عوض نمی‌شود زیرا خداوند متعال می‌بیند، می‌داند، ثبت می‌کند لذا اگر کاری انجام شود و کسی هم نبیند، هیچ ضرری برای شخص ندارد و این باور جز مبانی است که باید مدنظر داشته باشیم که پیش خداوند گم نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بنا نیست با طرد دیگران به جایی برسیم، ابراز کرد: متاسفانه در فضای رسانه ای ما اگر کسی ترک فعل کرد، هجمه برعلیه او انجام می‌دهند در صورتی که در بازی‌ها شاهدیم اگر کسی خطا کرد اول اخطار، بعد کارت و در صورت تکرار محرومیت از بازی و بعد از مدتی که دوره محرومیت به پایان رسید دوباره در جایگاه قرار می‌گیرد.

آیت الله دژکام، یکی از نقطه‌های دینی  را نگاه معنوی دانست و یادآور شد: اگر نگاه معنوی را از دست بدهیم، باخته‌ایم لذا باید با هم خشوع داشته باشیم زیرا جهانی که در انتظار امام زمان(عج) است جهانی است که اهمیت فرهنگ را به اندازه اهمیت انتظار می‌داند.

مسیرهای گردشگری ظرفیت بارز شهر شیراز است

وی توجه بیشتر متولیان به قله فرهنگی خواستار شد و افزود: مسیر گردشگری عرفان، مسیر گردشگری حکمت، مسیر گردشگری فقه و حدیث در اطراف حرم مطهر احمدی و محمدی از ظرفیت های بارز شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) است که در هیچ شهری تاکنون جمع نشده است لذا باید افتخارات شهر را بدانیم و به دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: اولویت ها را دسته بندی  کنیم و هر پیشنهادی که در راستای هدف فرهنگی باشد باید پیگیری شود حتی اگر آن آسیب را مکرر شنیده باشیم.

انتهای پیام/
 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا