فارس

تعلل ۵ ساله برای احداث جایگاه سوخت در لارستان/ امتیازی که بدون توجه به ضوابط تمدید می‌شود!

به گزارش یولن از لارستان، پمپ بنزین یا جایگاه سوخت محلی است که سوخت و روان‌سازها را برای خودروها عرضه می‌کند، روزانه طیف وسیعی از افراد برای سوختگیری و دریافت این فرآورده به این جایگاه ها مراجعه می نمایند.

 نقش جایگاه های عرضه سوخت به عنوان آخرین و کلیدی ترین حلقه از زنجیره عرضه سوخت بسیار مهم و قابل توجه است که امروزه با توجه به افزایش روز افزون تقاضای سوخت در کشور که تابع عواملی همچون جمعیت، تولید و عرضه وسایط نقلیه است، اهمیت جایگاه های سوخت بیش از پیش شده است.

اما در روزهایی که بحث بر تأمین سوخت و حواشی آن داغ است، شاید تصور این موضوع که در نقطه ای از لارستان امتیاز احداث جایگاه سوختی اخذ شده است اما هیچ اقدامی برای ساخت و راه اندازی اش، آن هم در فاصله سالهای طولانی نشده است، عجیب باشد!

در حدفاصل لارستان با گذر از روستای هرمود از توابع بخش صحرای باغ، زمین‌های خالی بسیاری به چشم می خورد که چندان جلب توجهی ندارد اما نکته شگفت انگیز این است که یکی از این قطعه‌زمین‌های خالی و بکر که موقعیت استراتژیکی خوبی نیز دارد، پنج سال است  امتیاز و قابلیت تبدیل شدن به جایگاه سوخت را یدک می کشد اما هیچ اثری از جایگاه سوخت در آن نیست و در این میان مسؤولان مرتبط نیز مهر سکوت بر دهان زده‌اند!

در مسیری که تقریبا راه اتصال به استان هرمزگان می باشد و روزانه شاهد عبور و مرور وسایل نقلیه بسیار اعم از سنگین و سبک هستیم، بی شک وجود جایگاه سوخت به دلیل نقش  تسهیل گر در امر سوخت گیری، عبور و مرور و آسایش و راحتی مردم ضروری است، اما چه شده است که در طول ۵ سال، این امتیاز راکد مانده است و به جای احداث جایگاه، فقط امتیاز تمدید می شود!

 امتیازی که فقط تمدید می‌شود!

پیگیری خبرنگار فارس نشان می دهد که امتیاز این جایگاه سوخت در اختیار فردی است که در کشورمان حضور ندارد و در کشورهای حاشیه خلیج فارس، مشغول به کار است.

در این میان، یکی از ابهاماتی که ایجاد می‌شود این است که امتیاز موجود  بر چه اساس به فردی واگذار شده است که در گستره این منطقه حضوری ندارد؟

در طول پنج سال چرا هیچ‌گونه اقدامی برای راه اندازی این جایگاه صورت نگرفته است؟ چرا نهادهای متولی و مسؤولین با وجود اطلاع از مسکوت ماندن این موضوع بدون پیگیری، امتیاز فوق را تمدید می کنند؟

نکته ای که در این میان بسیار مهم است، دستیابی به امتیاز جایگاه سوخت از راه و روش های بدون ضابطه و براساس رابطه است، موضوعی که سبب شده شخص صاحب امتیاز پس از سالها تعلل، در اقدامی غیرقانونی به دنبال فروش امتیاز جایگاه سوخت با قیمتی بسیار گزاف باشد.

بی شک پاسخگویی نهادهای متولی و مسؤولین ذیربط و  نظارت بر عملکرد متولیان عرضه فرآورده های نفتی می تواند حقایقی را از واگذاری احداث جایگاه های سوخت مسکوت مانده، کشف نماید‌.

در این راستا خبرنگار فارس به گفتگو با رئیس اداره حمل و نقل لارستان پرداخت تا از جزئیات موضوع اطلاعات بیشتری دریافت شود.

فرج پور در خصوص جایگاه سوخت راه اندازی نشده در محور هرمود بخش صحرای باغ به هرمزگان با اذغان به اینکه صاحب امتیاز اصلی این جایگاه سوخت فردی ست که در خارج ایران سکونت دارد، گفت: در این خصوص چندین بار تذکر داده ایم و خواستار راه اندازی آن شده ایم.

وی با همین توضیح کوتاه، پاسخگویی بیشتر را به کارشناس مسوول مجتمع خدمات رفاهی و جایگاه های سوخت در استان فارس ارجاع داد که باز هم دلیل موجهی برای این تعلل و سکوت به دست نیامد.

کارشناس مسوول مجتمع خدمات رفاهی و جایگاه های سوخت در استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار فارس از اخطاریه ها و تذکرها سخن گفت و اظهار داشت: چندین بار اخطاریه صادر شده است و تمدید امتیاز مشروط به راه اندازی جایگاه سوخت شده است!

صداقت‌فرد افزود: اگر درخواست دهنده و سرمایه گذار دیگری وجود داشته باشد، می توان امتیازی دیگر برای احداث جایگاه سوخت دیگری صادر کرد چون اولویت ما خدمت رسانی به مردم است!

آنچه که در این میان بر زمین مانده فراتر از آنکه تعلل چندین ساله در ساخت یک جایگاه سوخت باشد، مطالبه مردمی و خدمات رسانی به مردم است که راکد مانده و سخن مسؤولان نیز در حد تذکر باقی می‌ماند.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا