فارس

رئیس بنیاد مسکن کشور: سالانه ۱۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شود

به گزارش یولن از زرین‌دشت، اکبر نیک زاد امروز برای بازدید میدانی از روستاهای شهرستان زرین دشت وارد این شهرستان شد و اظهار داشت: خدمت به محرومین  و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار با جدیت دنبال می شود، تاکنون نیمی از واحدهای مسکن روستایی کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است و سالانه باید ۱۰ درصد واحدهای باقیمانده مقاوم‌سازی شود.

نیک زاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه نماینده  مردم داراب و زرین دشت و مدیران بنیاد مسکن فارس از نزدیک در جریان مشکلات و موانع محرومیت زدایی این مناطق قرار می گیرند. رئیس بنیاد مسکن کشور شامگاه گذشته نیز از مناطق کم برخوردار در شهر کارزین و شهرستان قیر و کارزین بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور نماینده فیروزآباد و قیر و کارزین و مدیران بنیاد مسکن فارس از روستاهای شهرستان قیروکارزین انجام شد، در خصوص مسکن مهر شهرک آذین که به دلایل مختلف از جمله ناتوانی پیمانکار و تعاونی مربوطه ناتمام مانده تصمیم گیری  و  مقرر شد با همکاری بنیاد مسکن در خصوص تکمیل پروژه اقدام شود.

نیک زاد همچنین در بازدید از روستاهای شهرستان قیروکارزین و منطقه سرآسیاب که منطقه ای عشایر نشین است، در خصوص سکونت عشایر همچنان واگذاری زمین و تخصص تسهیلات به عشایر منطقه تاکید کرد که مصوباتی در این زمینه داشت.

واگذاری ۹ هکتار زمین در قیر و کارزین

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در روند این بازدید برخی از مصوبات سفر رییس بنیاد مسکن کشور به قیر و کارزین را اعلام کرد و افزود:  پیگیری واگذاری ۹ هکتار زمین جهت طرح جهش تولید مسکن در مبارک آباد و تسریع بنیاد مسکن در طراحی سایت و شروع ساخت و ساز ، مصوبه در رابطه با  زمین های امام شهر که سند صادر شده و می بایست شروع به ساخت کنند و بنیاد سریعا نسبت به خیابان کشی و مشخص کردن مابقی پلاک ها اقدام کند از جمله این مصوبات است.

عطا الله زمانی ادامه داد : در این سفر مقرر شد زمین طرح جهش مسکن کارزین سریعا به بنیاد تحویل داده شود و بنیاد نسبت به آغاز کار اقدام  کند.  نهایی کردن طرح سیلاب زمین مسکن ملی کارزین شهر از دیگر مصوبات این سفر است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: همچنین  مقرر شدبرآورد هزینه برای توسعه معابر و سپتیک فاضلاب در مسکن مهر شهر قیر مشخص شود و با توجه به اینکه بنیاد مسکن وظیفه ای در خصوص آبرسانی کشاورزان ندارد با این وجود مقرر شد از طریق مهندس محرابیان وزیر  نیرو در خصوص مشکلات مردم اطلاع رسانی بشود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا